تاریخ انتشار: سه شنبه, 30 خرداد 1396 ساعت 10:02

واکنش مسئولین به حمله موشکی سپاه پاسداران به مواضع داعش در دیرالزور سوریه

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حملات موشکی به مواضع تروریست ها در سوریه پاسخ کوبنده ای به اقدامات تروریستی اخیر داعش در تهران دادند.

سپاه پاسداران مواضع فرماندهی تروریست های تکفیری در دیرالزور سوریه را موشکباران کرد. در این عملیات سپاه که "لیلة‌القدر" نام داشت، سپاه پاسداران 6 فروند موشک بالستیک میان برد، به اهداف مختلفی در بُردهای 650 تا 700 کیلومتر شلیک کرد.

این حمله با واکنش بسیاری از مسئولان همراه بود که در ادامه می خوانید:
سردار سلیمانی در صفحه رسمی اینستاگرام خود با عکسی نسبت به حمله موشکی سپاه پاسداران به مواضع داعش واکنش نشان داد. در این عکس بخشی از آیه 227 سوره شعرا آمده است"سَیَعْلَمُ الَّذینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنْقَلَبٍ یَنْقَلِبُونَ" آنان که ظلم و ستم کردند به زودی خواهند دانست که به چه کیفرگاهی باز می گردند.
 
 حسن قاضی‌زاده هاشمی  وزیر بهداشت - با انتشار عکسی از شلیک موشک سپاه، در کانال تلگرامی خود نوشت:"وسَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنْقَلَبٍ یَنْقَلِبُونَ"و آنان که ظلم و ستم کردند، به زودی خواهند دانست به چه کیفرگاه و دوزخ انتقامی بازخواهند گشت.»
 
علی اکبر ولایتی، رئیس مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیام اینستاگرامی خود نوشت: اقدام ارزشمند،با صلابت و نرم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در انهدام مواضع تروریست های داعش نمونه و بخشی از توان بازدارندگی و بالای دفاعی کشور، همه جانبه و پشیمان کننده  است که برای دشمنان می تواند بسیار کوبنده تر هم باشد.امنیت، آرامش، توسعه و پیشرفت در سایه اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با پشتیبانی ملت شریف و بزرگ ایران اسلامی، رهبری داهیانه مقام معظم رهبری،عزم جزم و همت مسئولان دلسوز و وحدتیاد و نام  شهید والامقام حاج حسن طهرانی مقدم پدر موشکی ایران گرامی باد.
 
الیاس حضرتی، مدیرمسئول روزنامه اعتماد و نماینده تهران: دستمریزاد به برادرانم در سپاه پاسداران براى پاسخ قاطع به دشمن تکفیرى. دشمن بداند کوچکترین تعرض به خاک ایران بى‌پاسخ نمى‌ماند.
 
علاالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در واکنش به حمله موشکی سپاه: در مبارزه با تروریست وارد فاز جدیدی شده ایم. در شرایطی که سنای آمریکا مصوبه اخیر خود را گذراند که محور اساسی آن علیه توانمندی موشکی بود، ایران عملا در صف خط مقدم توانمندی به لحاظ قدرت موشکی قرار گرفته است. حمله موشکی به مواضع تروریست ها پاسخی به آمریکایی ها بود.
 
جلیل رحیمی جهان‌آبادی رئیس فراکسیون اهل سنت: ای کاش به عدد شهدای اخیر ۱۸ موشک شلیک می‌شد.
 
محمدرضا باهنر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آنهایی که دنبال جنگ‌های نیابتی هستند بدانند که اگر قصد تجاوز به تمامیت ارضی ایران را داشته باشند سیلی‌های محکم‌تری را خواهند خورد.
 
محمدرضا باهنر با اشاره به حمله موشکی سپاه پاسداران به مواضع داعش، گفت: ما از همیشه تاریخ و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اعلام کرده بودیم که اگر قدرت خود را بالا می‌بریم، به دلیل دفاع از استقلال، آزادی، تمامیت ارضی و اعتقادامتان است. 
 
وی تاکید کرد: ما اهل جنگ، نبرد و حمله نیستیم اما اگر دستی و پایی به تجاوز به سمت مملکت ما دراز شود قطعا آن دست و پا قطع خواهد شد. باهنر تصریح کرد: دشمن بداند سیلی که به صورت داعش زده شد علاقه‌مند هستیم کشورهایی که دنبال تخاصم هستند صدای این سیلی را به درستی بشنوند.
 
 محسن هاشمی، منتخب شورای شهر تهران گفت: سپاه به تروریست‌ها قبولاند که اگر حرکت مذبوحانه‌ای انجام دهند قطعاً پاسخ آن را با شدت بیشتری دریافت می‌کنند. 
رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران، گفت:  دنیا منتظر  یک حرکت غافلگیرانه از طرف ایران بود و هیچ کسی فکر نمی‌کرد به این سرعت مقر اینها شناسایی شود و ایران بتواند با تکنولوژی برتر از خاک خودش و عبور از فضای کشورهای دیگر هدف خودش را با درایت کامل و بدون هیچ هزینه انسانی مورد اصابت قرار دهد.
منتخب شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: لازم است که از درایت برادران‌مان در سپاه پاسداران و قوای امنیتی که مراقب مرزها هستند که نفوذی اتفاق نیفتد، تشکرد کرد. آنها به تروریست‌ها قبولاندند که اگر حرکت مذبوحانه‌ای انجام دهند قطعاً پاسخ آن را با شدت بیشتری دریافت می‌کنند.
 
 
مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز هم در این باره گفت: حملات موشکی سپاه به مواضع داعش در سوریه نشان از قدرت بازدارنده و گسترده جمهوری اسلامی ایران دارد که این تنها گوشه بسیار کوچکی از آن بوده است.
 
حجت الاسلام و غلامرضا مصباحی مقدم با اشاره به پیام های موجود در حمله موشکی سپاه به مواضع داعش در سوریه اظهار کرد: این اقدام دارای چند پیام است که یک پیام آن به همان گروهک داعش است که اگر به دنبال ترقه بازی باشند،‌ جواب این ترقه بازی حملات موشکی خواهد بود و با آنان قاطع برخورد می‌شود.
 
 
 
سید محمود میرلوحیعضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان هم در این باره گفت: چاره‌ای غیر از موشک و برخوردهای نظامی نیست و گریزی از این کار در شرایط فعلی نداریم.
 
سید محمود میرلوحی با اشاره به حمله موشکی سپاه پاسداران به مقر تروریست‌های تکفیری در دیرالزور سوریه، گفت: داعش در حال آسیب زدن به سیاست‌های منطقه است و آبروی جهان اسلام را مورد تعرض قرار داده و منطقه بابت حضور و رفتار و
 
عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با بیان اینکه چاره‌ای غیر از موشک و برخوردهای نظامی نیست و گریزی از این کار در شرایط فعلی نداریم، گفت: شرایط فعلی شرایطی است که باید با تلاش بین‌المللی و منطقه‌ای و تلاشی که ایران، روسیه و خود عراق و سوریه انجام می‌دهند، یک ائتلاف تشکیل شود تا زمینه اصلی اینها از بین برود.
 
 
ابوالقاسم رئوفیان دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین هم در این زمینه گفت: پیام حمله موشکی اخیر سپاه به مواضع داعش بیانگر این بود که این گروهک تروریستی باید حساب ایران را از دیگران جدا کند و بداند که نباید مردم،‌ نظام و نیروهای مسلح را سر به سر بگذارد.
 
ابوالقاسم رئوفیان با بیان اینکه داعش باید بداند که دیگر نمی‌تواند نظام و نیروهای مسلح ما را سر به سر بگذارد،‌ اظهار کرد: پیام این اقدام موشکی سپاه امیدواریم به تجدید نظر تروریست‌ها منجر شود تا آنان حساب جمهوری اسلامی و نیروهای دفاعی ما را جدای از دیگران مدنظر داشته باشند و بدانند مردم،‌ کشور،‌ نظام و نیروهای مسلح ما را سر به سر نگذارند و شوخی نکنند که این موضوعات شوخی بردار نیست.
646 نمایش

نظر دادن