تاریخ انتشار: سه شنبه, 26 ارديبهشت 1396 ساعت 18:57

روحانی در اهواز: با آتش زدن سفارت مشکل ریزگردها حل نمی شود/ چرا مردم ایران را دسته‌بندی می‌کنید؟

رئیس جمهور گفت: راهی را از سال ۹۲ اغاز کرده ایم که در برخی موارد در نیمه راه هستیم و در برخی موارد موفق بوده ایم.

حسن روحانی شامگاه امروز در ورزشگاه تختی اهواز و در جمع مردم و هواداران خود خطاب به آنها اظهار کرد: امروز حضور شکوهمند و بزرگی در اهواز می بینیم. شما امروز برای تعیین سرنوشت خود به اینجا آمده اید ولی بدانید که ما راهی را از سال ۹۲ اغاز کرده ایم که در برخی موارد در نیمه راه هستیم و در برخی موارد موفق بوده ایم.

وی افزود: لازم همه دست در دست همه دهیم تا تا حصر ایران را بشکنیم به همین دلیل نباید اجازه دهیم که تحریم دوباره به این کشور بازگردد.

روحانی با اشاره به اینکه همه ما در خوزستان قدم های کوچکی را در کنار هم برداشته ایم، بیان کرد: این سرزمین محل فداکاری ها رزمندگان، شهید چمران، رهبر معظم انقلاب اسلامی و ... است.

رئیس جمهور بیان کرد: اینجا محل فداکاری همه جوانان غیور در سراسر ایران است. ما با هم قدم‌هایی را برداشتیم. ما در طرح ۵۵۰ هزار هکتار که سال‌ها مانده بود. تا کنون ۲۷۰ هکتار و تا پایان امسال ۳۱۲ هکتار را احیا خواهیم کردیم. اما هنوز تا ۵۵۰ هزار هکتار راه در پیش داریم. در دولت دوازدهم باید تا پایان این راه ادامه دهیم.

وی عنوان کرد: در استان خوزستان قدم های خوبی را در زمینه آب برداشتیم اما هنوز راه ما برای رسیدن به هدف طولانی ولی ما اولین مصوبه در سال ۱۳۹۶ را به مردم خوزستان اختصاص دادم و قول می دهیم همه هدف های مدنظر خود برای خوزستان را در دولت دوازدهم به ثمر برسانیم.

این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه دولت واقف است که مردم خوزستان گرفتار معضلی به نام ریزگردها هستند، گفت: شک نکنید همه مردم ایران دلشان با مردم خوزستان است به همین دلیل ما باید با این پدیده مقابله کنیم و برای این کار باید طرح های ملی و فراملی را انجام دهیم. به مردم خوزستان قول می دهم که مهمترین هدف دولت دوازدهم، حل مشکلات زیست محیطی است.

روحانی بیان کرد: آن روزی که به علت ریزگردها، برق شهرهای مختلف خوزستان قطع شد من در کنار آقای جهانگیری تا صبح نخوابیدم و اشک ریختم.

وی ادامه داد: من سئوالی دارم. آیا برای رفع مشکل ریزگردهای خوزستان که بخشی از آن خارج از کشور است باید با کشورهای همسایه رابطه داشته باشثم یا دنبال تقابل با آنها باشیم؟  شک نکنید که در صورت همکاری با کشورهای منطقه می توانیم معضل ریزگردها را حل کنیم. آیا با آتش زدن سفارت می توان جلوی ریزگردها را گرفت؟

این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه می دانم یکی از مشکلات جوانان خوزستان، بیکاری است، تصریح کرد: اولین طرح دولت در دولت دوازدهم بر این است که با فعال کردن کارگاه‌های حرفه‌ای مهارت‌های لازم را به جوانان خوزستان بیاموزیم و آنها را مشغول به کار کنیم. من اعلام می‌کنم هر طرح بزرگ صنعتی بخواهد اجرا شود، اولین تقدم این است که به مسائل محیط‌زیستی این استان توجه کند و دوم اینکه از مردم بومی این استان استفاده کند.

روحانی عنوان کرد: من می‌دانم مشکل شما تنها ریزگرد نیست. فلرها هم هستند. باید گازی که آلاینده‌هایش گرفته شده، به مصرف مردم خوزستان برسد. من می‌دانم پساب‌های کارون چقدر مردم را آزار می‌دهد. ما از طریق تسویه فاضلاب‌ها این مشکل را رفع خواهیم کرد.

وی گفت: از کشاورزان خوزستانی تشکر می‌کنم که تا امروز یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن گندم را به دولت فروخته‌اند. اولین کشتی صادراتی به مقصد کشور عمان هم‌اکنون در خوزستان مشغول بارگیری است. البته سال گذشته هم اول بود، امسال هم در تولید گندم اول است، دست کشاورزان خوزستانی را می‌بوسیم.

روحانی با اشاره به انواع ریزگرد به زعم خودش اظهار کرد: من این روزها گرد ریزگرد را بیشتر حس می‌کنم. ریزگرد اتهام، ریزگرد دروغ، ریزگرد سیاه‌نمایی، ریزگرد تضعیف ایران. ما در شرایط حساس منطقه و جهان هستیم. می‌دانید چه کسانی در این منطقه سفر می‌کنند. می‌ دانید وضع اروپا و امریکا در منطقه چگونه است. ما امروز نیاز به قدرت ملی داریم. قدرت ملی ما را وحدت ترک و لر و بلوچ و ترکمن ایجاد می‌کند. تا قانون اساسی اجرا نشود، تا اصل ۱۵ و ۱۹ اجرا  نشود، قدرت ملی نخواه بود.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه چرا نباید زبان‌های اقوام مختلف در دانشگاه‌ها مورد تدریس قرار بگیرد؟ اظهار کرد: ما فاصله بین اقوام را نخواهیم پذیرفت. اینهایی که خود را مقسم می‌دانند از اول شروع کرده‌اند به تقسیم جوان‌ها به انقلابی و غیرانقلابی. شما چه کاره اید که مردم را تقسیم می‌کنید؟ نظام اسلامی و انقلاب اسلامی و رهبری نظام متعلق به همه ایران است. چرا مردم را قطعه‌قطعه می‌کنید؟ چرا درصد درست می‌کنید؟ ما ملت ۱۰۰ در صدی هستیم. چرا به مردم دروغ می‌گوئید؟  چرا می‌روید در روستاها تبلیغ می‌کنید می‌گوئید در مدارس ایران درس‌های ضد اخلاق داده می‌شود؟ چرا به مدیران و معلمان مدارس اهانت می‌کنید؟ چرا به دانش آموزان ما اهانت می‌کنید؟ این دروغ‌های شما تاثیر نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: چرا در روستاها اعلام می کنید که اگر دولت فعلی ادامه پیدا کند یارانه مردم قطع می شود؟ آیا در این دولت کاری انجام نشده و در برخی زمینه ها ایران خودکفا نشده است. رأی حرام از مردم می خواهید بگیرید؟ اینقدر علیه عظمت و عزت ملت ایران حرف نزنید.

روحانی با تأکید بر اینکه باید آزادمرد باشید، گفت: بدون آرامش، امنیت، اتحاد و رابطه درست با همسایگان و دنیا، پیشرفت کشور امکان پذیر نخواهد بود. ما رودخانه اروند را احیا خواهیم کرد، ما منطقه منطقه آزاد اروند همانطور که سامان دادیم باز هم ساماندهی می کنیم. ای مردم اگر می خواهید چهار سال بهتری با پیشرفت داشته باشید و مشکلات کشور حل شود باید پای صندوق های آرا بیاید.

رئیس جمهور اضافه کرد: خوزستان سرزمین مجاهدت های هاشمی رفسنجانی و سرزمین خدمات سید محمد خاتمی است. می خواهم از برادرم جهانگیری تشکر کنم چون به صحنه انتخابات آمد تا واقعیت ها را در مناظرات بگوید و حقایق را به مردم منتقل کند. عملکرد دولت یازدهم را برای مردم تشریح و با بزرگواری به نفع من کنار کشید.

روحانی تصریح کرد: وعده همه ما روز ۲۹ اردیبهشت است. یک به علاوه ۱۱ همه دوستان خود را پای صندوق های رأی بیاورید. همه در کنار هم با حماسه روز جمعه خواهیم بود برای آزادی، برای اصلاحات، برای اعتدال، برای ایران، دوباره ایران، دوباره ایران، دوباره اسلام، دوباره امید پس شاد و موفق و سربلند باشید.

757 نمایش

نظر دادن