تاریخ انتشار: جمعه, 08 ارديبهشت 1396 ساعت 20:43

گزارش کامل از نخستین مناظره زنده نامزدهای ریاست جمهوری دوازدهم/ روحانی به قالیباف: در تهران کی هوا رو از مردم گرفته؟

نخستین مناظره دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز ـ جمعه هشتم اردیبهشت ماه، با نواختن زنگ اخبار و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران از شبکه یک سیما، آغاز شد.

 به گزارش آخرین نیوز به نقل از آنا، مناظره رأس ساعت 16 و 30 دقیقه با قرائت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد.

از ساعتی پیش شش نامزد دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری برای حضور در نخستین مناظره انتخاباتی به جام جم آمدند. با توجه به اینکه این نخستین مناظره ای است که برگزار می شود، انتظار می رود با برگزاری این مناظر روند رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری دوازدهم وارد دور جدیدی شود.

هر کدام از نامزدها در لحظه ورود به یک سؤال خبرنگار صداوسیما مبنی بر اینکه «آیا برای حضور در انتخابات آمده اید؟» پاسخ دادند.

طبق اعلام قبلی قرار بود اولین مناظره انتخاباتی ساعت ۱۶ برگزار شود که این مناظره با نیم ساعت تاخیر، راس ساعت ۱۶:۳۰ شروع شد.

قبل از آغاز مناظره که با محوریت اجتماعی و فرهنگی است، قرعه کشی میان نامزدها برگزار شد تا صندلی استقرار آنها در استودیو مشخص شود.

نتیجه قرعه کشی به صورت زیر بود:

سیدمصطفی هاشمی‌طبا؛ صندلی شماره ۱
حسن روحانی؛ صندلی شماره ۲
محمدباقر قالیباف؛ صندلی شماره ۳
اسحاق جهانگیری؛ صندلی شماره ۴
سیدابراهیم رییسی؛ صندلی شماره ۵
سیدمصطفی میرسلیم؛ صندلی شماره ۶

نامزدهای انتخاباتی به همراه علی عسکری، احسان قاضی زاده، سید سلمان سامانی، علی پورعلی مطلق در سالن انتظار معاونت سیما حضور یافته بودند و بعد از قرعه کشی شماره صندلی های خود را به دوربین صداوسیما نشان دادند.

مجری مناظره‌ها، مرتضی حیدری است که با صلوات بر پیامبر و آل رسول برنامه مناظره را آغاز کرد. مناظره‌های انتخابات ریاست جمهوری سال 92 را هم او اجرا کرد که به پیروزی حسن روحانی انجامید.

مرتضی حیدری اعلام کرد: مناظره در سه بخش برگزار می‌‌شود و در بخش اول، به قید قرعه از نامزدها سؤالی پرسیده می‌شود که هر یک فرصت خواهند داشت 4 دقیقه به آن پاسخ دهند و هر نامزد 2 دقیقه فرصت دارد، درباره آن پاسخ نظر دهد.

وی ادامه داد: بخش دوم، هر نامزد مجددا به قید قرعه به دو پرسش پاسخ دهد. در بخش نهایی، هر نامزد 3 دقیقه فرصت خواهد داشت درباره مسائل مظرح شده در مناظره امروز نظرات خود را مظرح کند.

نامزدهای ریاست‌جمهوری پس از ۹۰ دقیقه می‌توانند ۱۵ دقیقه با مشاوران خود جلسه برگزار کنند.

در بخش پاسخ چهار دقیقه‌ای به سؤال اول، قرعه به مصطفی میرسلیم افتاد.

پاسخ میرسلیم به سؤالی درباره حاشیه‌نشینی

مجری سؤال کرد: طرح برنامه چهارساله شما برای برای مدیریت و ساماندهی حاشیه نشینی چیست؟

میرسلیم پاسخ داد: مهمترین سرمایه ای که در هر کشوری وجود دارد نیروی انسانی آن است که باید بر اساس ظرفیت زیستی در کشور توزیع شود و در پیشرفت کشور مشارکت کند.

1223 نمایش

نظر دادن