AkharinNews چاپ کردن این صفحه
تاریخ انتشار: یکشنبه, 27 فروردين 1396 ساعت 16:12

روحانی: بزرگترین هدف ما ایران پیشرفته و پیشرو است/ امروز توهین‌کنندگان به آیت‌الله هاشمی همانند توهین‌کنندگان به شهید بهشتی شرمنده و پشیمانند

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه افتخار دولت یازدهم راستگویی و شفافیت است، گفت: افتخار ما این است که به حقوق یکدیگر احترام می‌گذاریم.

حسن روحانی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در مراسم بهره‌برداری از پنج فاز پارس جنوبی و لایه نفتی این میدان با بیان این مطلب ادامه داد: دیدیم روزی که عده‌ای به شهید بهشتی توهین کردند،‌ اما پس از شهادتش سال‌ها شرمنده بودند. همچنین شاهد آن بودیم که افرادی که به آیت‌الله هاشمی در زمان حیات ایشان توهین کرده‌اند، امروز شرمنده و پشیمانند. از همین رو، نباید بگذاریم در آینده شرمنده بزرگان کشورمان باشیم.

وی ادامه داد: باید با مردم با صداقت سخن گفت. مردم ایران صلح، آرامش، پیشرفت، امنیت و سربلندی می‌خواهند.

روحانی تصریح کرد: امروز، روز پرافتخاری برای کارکنان و مهندسان صنعت نفت ایران است و شاهد بهره‌برداری از بزرگترین سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز کشور هستیم.

رئیس جمهوری با اشاره به اینکه این چهارمین سفر در دولت یازدهم است که به پارس‌جنوبی آمده، افزود: هربار شاهد افتخار بیشتری نسبت به کارگران و مدیران کشور هستیم.

وی بزرگترین هدف کشور را رسیدن به نقطه اوجی دانست که در همه تاریخ در انتظار آن بوده‌ایم.

روحانی تاکید کرد: روزهای بزرگی در تاریخ ایران به ثبت رسیده است و همواره شاهد ایستادگی و مقاومت مردم در برابر توطئه جهانی علیه این ملت بزرگ بوده‌ایم.

وی به کنترل تورم و کاهش آن به زیر 10درصد اشاره کرد و گفت: بعد از 12 سال رشد اقتصادی ایران به حدود هشت درصد رسید.

وی دستاورد دیگر دولت یازدهم را اجرای طرح تحول سلامت در ایران دانست تا مردم در زمان بیماری نگران تامین هزینه نباشند.

به گفته روحانی، امروز روز تحقق اقتصاد مقاومتی در ایران است و صنعت نفت ایران روزهای پرافتخاری را برای کشور آفریده است.

رئیس‌جمهوری به افزایش تولید نفت ایران ظرف چند ماه پس از برجام اشاره کرد و افزود: در مدت‌زمان کوتاهی صادرات نفت و میعانات گازی به دو برابر افزایش پیدا کرد.

روحانی از دستاورد وزیر نفت در اوپک قدردانی کرد و گفت: ایران در اوپک توانست حق غصب شده چند ساله ملت را بازپس‌ گیرد و تولید نفت خود را به حدود پیش از تحریم‌ها بازگرداند.

رئیس‌جمهوری روز 27 فروردین سال 96 را روز ماندگاری در صنعت نفت ایران دانست و ادامه داد: بهره‌برداری از سرمایه‌گذاری 20 میلیارد دلاری افتخاری به یادماندنی در تاریخ صنعت نفت کشور به شمار می‌رود.

وی عزت ایران را در سایه اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: امنیت و آرامش در سراسر کشور دستاوردی است که تقدیم ملت ایران می‌شود.

روحانی تاکید کرد: اکنون می‌توانیم در بهره‌برداری و برداشت گاز از قطر سبقت بگیریم و اگر دست به دست هم دهیم، این مهم در سایه پیشرفت و اقتصاد دانش‌بنیان محقق خواهد شد.

ایران در انتظار خودکفایی در تولید بنزین

روحانی با تاکید بر اینکه اکنون در تولید گندم، گاز، نفت‌ گاز و... به خودکفایی رسیده‌ایم، ادامه داد: در هفته‌های آینده با بهره‌برداری از پالایشگاه ستاره خلیج فارس در زمینه بنزین نیز خودکفا خواهیم شد و انتظارات این ملت بزرگ برآورده می‌شود.

وی تاکید کرد: در حمل‌ونقل به فکر نوسازی ناوگان خود هستیم و این ناوگان را نو خواهیم کرد.

رئیس‌جمهوری ادامه داد: با بهره‌برداری از بنادر کشور تا پایان این دولت، ‌ایران به عنوان کریدور شمال- جنوب و شرق- غرب معرفی خواهد شد.

به گفته رئیس‌جمهوری، ما در همه زمینه‌ها مانند آب، محیط‌زیست، تحرک در روستاها، گازرسانی، برق‌رسانی و... به موفقیت‌هایی رسیده‌ایم.

وی افزود: در سال گذشته در میان 25 کشور بزرگ دنیا مقام اول در رشد علمی را داشته‌ایم و در همین راستا باید در همه زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی گام‌های بلندی برداریم.

رئیس‌جمهوری ادامه داد: هرجا پیشرفتی را شاهد هستیم باید میزبانان آن منطقه نیز از آن پیشرفت بهره‌مند باشند و مردم بومی بیشترین استفاده را از اشتغال‌زایی ببرند.

وی در پایان تاکید کرد: توسعه باید پایدار باشد و توجه به سلامت و محیط‌زیست به عنوان اولین اولویت ایران در پیشرفت‌های صنعتی سراسر کشور مورد توجه است.

973 نمایش