تاریخ انتشار: سه شنبه, 03 اسفند 1395 ساعت 12:00

علی لاریجانی: اسرائیل موذیانه به‌دنبال رخنه درکشورهای منطقه‌است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بی تردید، مردم شریف فلسطین در این عهد و زمانه سرآمد مظلومیت هستند.

به گزارش آخرین نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ علی لاریجانی در آغاز مراسم ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین که با حضور رهبر معظم انقلاب در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است ضمن خوشامدگویی به همه میهمانان افزود: قدوم مبارک روسای پارلمان ها و هیئت های پارلمانی و صاحبنظران و فعالان آزادیخواه و مسئولان محترم جمهوری اسلامی ایران را گرامی می دارم.

وی اضافه کرد: سروران مستحضرند که در اصول مختلف قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مخصوصاً اصول سوم ، یازدهم ، چهاردهم ، صد و پنجاه و دوم و صد پنجاه و چهارم بر دو موضوع تاکید جدی شده است.

آقای لاریجانی گفت: موضوع نخست تلاش در جهت وحدت ملل اسلامی در همه ابعاد و دوم حمایت بی دریغ از مستضعفان و دفاع از مبارزه حق طلبانه آنان است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بی تردید مردم شریف فلسطین در این عهد و زمانه سرآمد مظلومیت هستند که باید مورد حمایت جدی واقع شوند.

وی افزود: از جانبی دیگر رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در خطابات خود مکرراً و در وصیتنامه سیاسی خویش موکداً همگان را به حمایت بی دریغ از ملت فلسطین و مبارزه شجاعانه با استکبار و غده سرطانی منطقه، صهیونیسم سفارش کردند.

آقای لاریجانی گفت: مجلس شورای اسلامی در جهت تحقق این افکار بلند، قانونی در جهت حمایت همه جانبه از ملت فلسطین تصویب کرد که تشکیل این اجلاس از ثمرات آن است.

* رژیم صهیونیستی در پی تبدیل دشمن اصلی با دشمن موهوم است
رئیس ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین گفت: رژیم صهیونیستی با انگیزه موذیانه در پی رخنه در کشورهای منطقه است تا آنان جای دشمن اصلی را با دشمن موهوم و فرضی بدل کنند.

آقای لاریجانی افزود: اکنون در شرایطی هستیم که ملت عزیز فلسطین در مظلومیت مضاعف قرار گرفته اند .

وی گفت: از طرفی رژیم بدخیم صهیونیستی فشارهای خود را بر این ملت مظلوم تشدید کرد به طوری که بر خلاف همه نظامات حقوق بشری و حتی معاهدات سست گذشته خود با تصویب کنیست شهرک سازی در کرانه باختری و قدس را افزایش داده است .

آقای لاریجانی افزود: از طرفی با نهایت پلیدی، آشفتگی امنیتی منطقه را دامن می زند تا جایی که با گستاخی مساعدت به گروه های تروریستی را اعلام می کند با این قصد که کشورهای اسلامی را دچار فرسایش درونی کند .

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مهم تر اینکه با انگیزه موذیانه در پی رخنه در کشورهای منطقه است تا آنها جای دشمن اصلی را با دشمن موهوم و فرضی بدل کنند.

وی گفت: رژیم صهیونیستی از این طریق می خواهد فضای تفرق در منطقه را افزایش دهد و فرصت تنفس شیطانی کسب کند.

آقای لاریجانی افزود: این کنفرانس در چنین متن حساسی ظهور یافته و ماموریتی سنگین در بازآفرینی وفاق مسلمانان با محوریت حمایت جدی از ملت عزیز فلسطین برعهده دارد.

رئیس ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین گفت: از خداوند متعال توفیق در تحقق این قصد تعالی بخش را خواستاریم.
آقای لاریجانی از مهمانان این کنفرانس به ویژه مهمانان فلسطینی و نیروهای مقاومت که دعوت مجلس شورای اسلامی را پذیرفتند سپاسگزاری کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: از رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای تقاضا دارم با سخنرانی خود آغازگر مبارک این کنفرانس شوند.

488 نمایش

نظر دادن