تاریخ انتشار: دوشنبه, 04 بهمن 1395 ساعت 13:07

وزیر کشور: برجام مورد تایید کلیت نظام است/ چرا عده ای کارهای مثبت دولت را نمی بینند؟

عبدالرضا رحمانی‌فضلی در اجلاس سراسری مشاوران و مدیران کل امور بانوان و خانواده عنوان کرد:مردم سرمایه اجتماعی هستند که باید پشتوانه دولت باشند، امروز همگان می‌دانند بدون مردم نمی‌توان کشور را اداره کرد. نباید کسی فکر کند که ما می‌توانیم بدون مردم کار را پیش بیریم این فکر فکر معیوبی است و اداره کشور بدون مردم ممکن نیست.

به گزارش خبرگزاریها رئوس مطالب او به شرح زیر است:

*ما شب و روز مسائلی را برای دولت مطرح می‌کنیم اما گاهی انصاف به صورت کامل کنار گذاشته می‌شود. در تصور برخی اینگونه است که گویا دولت هیچ اقدامی انجام نداده است که بی‌انصافی است، یعنی دولت ٣ تا کار مثبت هم انجام نداده است؟ چرا کارهای مثبت دولت را نمی‌بینید؟

* انتقاد حق است و بدون انتقاد کار پیش نمی‌رود اما فقط نباید نقد را نباید به فضای منفی ببریم، فکر نکنیم چون مخالف سیاسی دولت هستیم حتما باید مخالف‌ها را بیینیم. ما باید همه مردم را یکپارچه ببنیم.

*چرا جنبه‌های ضعف دولت را می‌بینید، نباید با مخالفت‌های سیاسی دولت را بنگریم، مردم دولت را اپوزیسیون نمی‌بینند، گروهای سیاسی همه باهم وحدت دارند. در ایجاد قضاوت درست و تقویت امید نباید تماشاگر باشیم باید در جامعه حضور پیدا کنیم و نباید فضایی را ایجاد کنیم که مردم فکر کنند امیدی در جامعه نیست.

*مثلا موضوع انرژی هسته ای مورد تایید همه نظام و حکومت است و کسی هم شک ندارد، این موضوع مهم در هر شرایطی باید صیانت شود؛ زیرا ملی است و مردم آن را جزو حقوق لاینفک خود می‌دانند. اما عده‌ای در کنار دشمنان به دنبال هزینه کردن هستند و باید بدانند مردم این رفتار را نمی‌پسندند. مقام معظم رهبری این جریان را مدیریت کرده‌اند و بر اساس آن مذاکرات را شروع کردیم.

*همیشه حوزه‌های حقوقی، فنی و سیاسی در جریان مذاکرات مطرح بود و فراز و نشیب‌هایی هم داشت. در این دولت با تجربیات رییس‌جمهور، تیمی تشکیل شد و همه می‌دانستند مذاکرات قرار نیست یک طرفه به نفع ما باشد در انتهای موضوع هم مقام معظم رهبری توصیه‌هایی کردند و در شورای امنیت ملی هم همه موارد تایید شد.

*ما چند دسته تحریم داشتیم و توافقاتی هم حاصل شد. آیا ما گفتیم که صددرصد آنها این توافقات را انجام می‌دهند. قطعا خیر، برای همین هم شورای حکمیت گذاشتیم. زمان تحریم‌ها ما نتوانستیم یک میلیون نفت بفروشیم. ما در سیستم بانکی مشکلات زیادی را داشتیم که بعداز برجام بسیاری از آنها رفع شد. مهم تر از این‌ها عرصه سیاسی است. ما یک اتحاد علیه ایران را از بین بردیم.

*ما هیچ‌گاه به آمریکایی‌ها اعتماد نکردیم و مشکل این کشور مسائل هسته‌ای نیست بلکه انقلاب است. هشت سال جنگ نشانه این است که هرجا لازم باشد، مقابله به‌مثل می‌کنیم.

750 نمایش

نظر دادن