تاریخ انتشار: شنبه, 20 آذر 1395 ساعت 00:28

آیت الله خاتمی خطیب جمعه تهران: نباید گزینشی با صحبت‌های آقا برخورد کنیم/ امروز کوپن به تخریب قوه قضاییه رسیده

خطیب نماز جمعه تهران گفت: نباید گزینشی با صحبت های آقا برخورد کنیم؛ چراکه رهنمودهای ولایت، یک مجموعه است نه اینکه برخی از آن را بپذیریم و برخی از آن را نپذیریم.
 آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه نخست نمازجمعه این هفته تهران با اشاره به اینکه باید از دروغ که جامعه را مبتلا کرده است جلوگیری کرد افزود: در خطبه های گذشته درخصوص دروغ در فضای مجازی سخن گفتم و این خطبه را به دروغ در عرصه سیاسی اختصاص می دهم.
 
وی با اشاره به اینکه میان سیاستمدار دینی و بی دین باید تفاوت وجود داشته باشد دروغ را به دو نوع دروغ صریح و غیرصریح تقسیم کرد و گفت: اینکه واقعیت را خلاف واقع نشان دهیم و غیرواقع را واقعیت نشان دهیم دروغ صریح است اما بزرگنمایی ، دروغ غیرصریح محسوب می شود.
 
آیت الله خاتمی افزود: چه بسا خبری واقعیت داشته باشد اما این خبر را نباید یک کلاغ چهل کلاغ کرد؛ اینکه فسادی در گوشه ای از نظام اداری و یا قوه ای رخ داده باشد نباید به کل قوه و نهاد نسبت داد و بزرگنمایی، دروغ و حرام است.
 
وی گفت: کوچک نمایی هم دروغ است؛ حقوق های نجومی رخ داد، دل متدینان را رنجانید؛ رهبر انقلاب را متاثر کرد و حالا مرتب برخی می گویند قانونی بوده است؛ عدل و انصاف کجا رفته است؟ مگر هرچه روی کاغذ نوشته شد در هر شرایطی قانون تلقی می شود؟ 
 
نباید با رهنمودهای رانقلاب گزینشی برخورد کنیم
 
آیت الله خاتمی در رابطه با مسئله تمدید تحریم ها و نقض برجام گفت: مقام معظم رهبری هم فرمودند که مصوبه دو مجلس آمریکا نقض برجام است و ما قطعا واکنش نشان خواهیم داد. اوباما مراقب باشد که در دام صهیونیست ها نیفتد و آن مصوبه را امضا نکند؛ چراکه روسیاهی ابدی برایش بجا خواهد ماند.
 
وی با بیان اینکه در خصوص این مسئله ۶ نکته برجسته است، خاطرنشان کرد: نکته اول وحدت خوبی است که بر سر مسئله نقض برجام و واکنش قاطع ایران به دنبال آن حول محور ولایت شکل گرفته است که جدا ستودنی است و این به معنای آن است که نباید با صحبت های آقا گزینشی برخورد کنیم؛ چراکه رهنمودهای ولایت یک مجموعه است و اینکه برخی از آنها را بگیریم و برخی از آنها را نه، این کار درستی نیست.
 
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: نکته دوم اینکه دنیای استکبار قابل اعتماد نیست؛ چراکه خوی تجاوزگری که در کفار وجود دارد با عهد و پیمان تناسب ندارد.
 
آیت الله خاتمی در خصوص نکته سوم مسئله نقض برجام از طرف آمریکا تصریح کرد: تجربه نشان داده مستکبران اهل منطق، اخلاق و مذاکره نیستند و همیشه جواب زور، زور است و باید در مقابل تجاوزگری آنها ایستادگی و مقابله کرد.
 
خطیب نماز جمعه تهران افزود: نکته دیگر اینکه تا الان ندیدیم سیاست خوش و بش و لبخند جواب بدهد بلکه این سیاست مقاومت و ایستادگی بوده که جواب داده و نکته پنجم هم در این رابطه این است که ما در شرایطی هستیم که بیش از هر زمان نیاز به وحدت داریم. 
 
وی با بیان اینکه در یک سال و نیم اخیر به منتقدین، تندرو و افراطی گفتید و امروز می دانید که اشتباه کردید، اظهار کرد: تمام امید ما باید به خدا باشد و تمام نگاه ما باید به درون باشد، دیدیم که نگاه به خارج جواب نداد. 
 
انتقاد از برهم زدن سخنرانی‌ها و شعارهای هنجار شکنی برخی دانشجویان
 
امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به حرکت به سمت ایام فضای انتخابات سال 1396 گفت: انتخابات در این کشور به جد جشن سیاسی است. جشن و نشاط سیاسی نعمت است، قدر این نعمت را بدانیم و شکر این نعمت را بجا بیاوریم که یکی از راه های شکر این نعمت این است که بداخلاقی نداشته باشیم، بداخلاقی ها این نعمت را مکدر می کند. 
 
وی با بیان اینکه تنگ نظری ها بداخلاقی است، تصریح کرد: این معنا ندارد که در جامعه آزاد بگویند فقط من حق حرف زدن دارم، در جامعه آزاد چه موافق چه مخالف همه حق حرف زدن در چارچوب قانون دارند، سخنرانی ها را بهم زدن و اجازه ندادن به سخنران همه جناح ها بد است. 
 
آیت الله خاتمی افزود: بداخلاقی دیگر از آزادی بیان سوء استفاده کردن و تهمت و افترا است، این آزادی بیان است که تا یک فضایی باز می شود عده ای شعارهای هنجارشکن دهند؟ این آزادی که به برکت این نظام به دست آمده که متاسفانه در برخی مجالس دانشجویی این چنین شده بداخلاقی است. 
 
 قوه قضاییه امروز هزینه برخورد با فتنه و حقوق‌های نجومی را می‌دهد
 
خطیب نماز جمعه این هفته تهران با تاکید بر اینکه از روسای سه قوه انتظار می‌رود معلم اخلاق باشند، گفت: معنا ندارد دعواها رسانه‌ای شود. مگر شما جلسات خصوصی ندارید که دعواهایتان را در آنجا مطرح کنید؟ آغازگر دعوا مستحق توبیخ بیشتری است.
 
وی ادامه داد: به بهانه انتخابات قوای نظام نباید تضعیف شوند چه قوه مجریه، چه مقننه و چه قضاییه. امروز کوپن به تخریب قوه قضاییه رسیده و در سایت‌ها شاهد تخریب این قوه هستیم و من به قوه قضاییه می‌گویم هر کس که خربزه می‌خرد پای لرزه آن می‌نشیند. شما مقابل فتنه‌گران ایستادید و در مورد حقوق‌های نجومی وارد شدید و این هزینه‌ای است که باید بپردازید. شما باید بایستید که ایستاده‌اید.
 
خاتمی در پایان با اشاره به سخنان نخست‌وزیر انگلستان در سی‌وهفتمین نشست شورای همکاری خلیج فارس گفت: صحبت‌های او در رابطه با اینکه ایران خطر است حرف‌هایی بسیار کهنه بود. انگلیس سیاه‌ترین پرونده را دارد و خروجی این حرف‌ها تنها مرگ بر انگلیس است. هرجا پای استعمار و تفرقه است ردپای انگلیس در آنجا دیده می‌شود. انگلستان در سخت‌ترین وضع خود قرار دارد. آنها بی‌آبرو هستند و بی‌آبروتر خواهند شد.
661 نمایش

نظر دادن