تاریخ انتشار: یکشنبه, 07 آذر 1395 ساعت 13:30

آیت الله سبحانی: حادثه قطار نتیجه سوء مدیریت حمل و نقل کشور است/ مسببان حادثه باید تعقیب و محاکمه شوند

آیت الله سبحانی در پیامی به مناسبت دو حادثه دردناک شهادت زائران حسینی در عراق و تصادف قطار در سمنان بر لزوم پیگیری جدی این دو رخداد تلخ تاکید کرد و خواستار محاکمه مسبب و یا مسببان حادثه قطار شد.

به گزارش آخرین نیوز،‌ آیت الله سبحانی در پیامی حادثه تلخ و دردناک برخورد دو قطار را نتیجه سوء مدیریت حمل و نقل کشور دانست و خواستار محاکمه عوامل و یا مسببان این حادثه شد.

وی همچنین در پیام خود شهادت شماری از هموطنان مان در اربعین حسینی در سرزمین عراق را تسلیت گفت.

متن پیام این مرجع تقلید که در اختیار رسا قرار گرفته بدین شرح است:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ‌

قال الله تعالی : وَمَنْ يَخْرُجْ مِنْ بَيْتِهِ مُهَاجِرًا إِلَى اللَّهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ يُدْرِكْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَى اللَّهِ

خبر جان‌باختن شهادت گونه گروهی از شهروندان عزیز آذربایجانی را درمسیر زیارت حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (ع) دریافت نمودم. تو گوئی آنان پروانه‌ وار در مسیر زیارت محبوب، پروبال ریخته و قبل از به آغوش گرفتن قبر امام معصوم علیه السلام، به لقاء او پیوستند.

درگذشت جانسوز این عزیزان، مرگ طبیعی نیست ومعلول مستقیم تقدیر الهی نمی باشد؛ بلکه نتیجه سوء مدیریت حمل ونقل کشور است و باید این مسأله جداً تعقیب شود و مسبّب و یا مسبب ها محاکمه شوند.

این مصیبت بزرگ با مصیبت بزرگ دیگری همراه شد که گروهی از علاقمندان خاندان رسالت در زیارت اربعین در سرزمین عراق به دست دژخیمان‌ سفاک به شهادت رسیدند.

اینجانب این دو فاجعه عظیم و ناگوار را به خانواده های آنان و عموم همشهریان تسلیت گفته و از خداوند متعال برای عزیزان از دست رفته علو درجه و برای بازماندگان صبر جمیل خواهانم.

حوزه علمیه قم - جعفر سبحانی

7/9/1395

985 نمایش

نظر دادن