تاریخ انتشار: دوشنبه, 03 آبان 1395 ساعت 18:06

علی جنتی در مراسم تودیع: شرمنده‌ام/ نماینده ولی فقیه نظرش جدا از ولی فقیه بود

علی جنتی وزیر مستعفی دولت یازدهم ظهر امروز در سالن سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاران خود به طور رسمی خداحافظی کرد و البته سخنرانی طولانی هم داشت.
به گزارش آخرین نیوز به نقل از فارس، در اولین دقایق این برنامه فیلم مستند از اولین روز وزارت جنتی بواسطه رای اعتماد و دوران خدمت او در ارشاد پخش شد. سپس علی جنتی پشت تریبون قرار گرفت و این آغاز صحبت های متفاوت و طولانی او بود: در 38 ماه گذشته در جمع شما عزیزان، مدیران و کل کارکنان خدوم وزارتخانه توفیق خدمت یافتم و همین که در خدمت مجموعه اهالی فرهنگ و هنر در کشور باشیم و بتوانیم در این جهت یک گام مثبت و به جلو برداریم افتخار است.

او گفت: پیش از اینکه در وزارتخانه مستقر شوم از دوستانم خواستم مجموعه منویات و فرمایشات رهبر انقلاب درباره کتاب، موسیقی، سینما و هنرهای نمایشی و ... را ببینند و جمع‌آوری کنند، در اولین دیدار و ملاقاتی که خدمت معظم‌له هم رسیدم عرض کردم مطالب و سخنان شما را بررسی کردم و تلاش من نیز در ارشاد در این مسیر خواهد بود تا به این دیدگاه‌ها جامه عمل بپوشانیم.

او به استفاده از دیش و ماهواره که همچنان ممنوع است اشاره کرد و توضیح داد: استفاده از دیش و ماهواره ممنوع است اما ببینید چند درصد مردم را وادار کرده‌ایم خلاف قانون عمل کنند. یک روزی هم می‌گفتند که چرا از فضای مجازی استفاده می‌کنید اما امروز ببینید مراجع تقلید هم دفاترشان روی شبکه‌های اجتماعی همچون تلگرام قرار گرفته است و از آن استفاده می‌کنند بنابراین این اجتناب‌ناپذیر است.

جنتی تأکید کرد: گاهی فضایی در کشور راه انداختند که کسی نتواند در این فضا تنفس کند، روزی در سفری به استان بزرگ رفتم با نماینده ولی فقیه استان صحبت می‌کردم او گفت با موسیقی مخالفم، گفتم شما مخالفید؟ شما نماینده ولی فقیه هستید باید ببینید ولی فقیه شما چه فتوایی داده است شما نمی‌توانید جدا عمل کنید، وقتی این عنوان را دارید نمی‌توانید بگویید کلاً با موسیقی یا تئاتر مخالفم.

او افزود: در قم یک گروه کُر برنامه برگزار کرد، محتوایش خوب بود، حجاب خانم‌های آن که برگزارکننده بودند مناسب بود اما چهار تا خانم که روسری‌شان عقب بود عکسشان را گرفته و بعد عناصر سیاسی عکس را در جامعه مدرسین و خدمت مراجع می‌برند که فضایی درست کردند تا مدیر کل استان نمی‌تواند حتی بماند مجبور می‌شود استعفا بدهد و برود. می‌‌گویند حواشی است باید تماشاچی‌ها را کنترل کنید اگر قرار بر این است می‌خواهید فیلم بیاورم تا ببینید در مراسم سینه‌زنی و عزاداری خانم‌هایی که ایستاده‌اند چه وضعیتی دارند. باید آنها را هم تعطیل کنیم!

جنتی در ادامه این گلایه‌ها به سراغ تئاتر هم رفت و گفت: گاهی برای یک تئاتر امام جمعه استانی برافروخته می‌شود و با اینکه آن تئاتر را ندیده اما بر اساس گزارشات نظر می‌دهد هر چند من پشت صحنه این اتفاقات را می‌دانم آنها با معاون اداره کل مسأله دارند از این رو به تئاتر ایراد می‌گیرند، تئاتری که در تکریم شهدا بوده است.

جنتی با بیان اینکه برخی انگیزه معنوی و دینی دارند و معتقدند باید تعطیل کنیم، عده‌ای هم انگیزه سیاسی دارند توضیح داد من در نامه استعفای خودم به رئیس جمهور آوردم که در چند ماه مانده تا انتخابات حمله شدید از سوی جناح‌های مخالف دولت، به دولت خواهد شد همین عده برجام را به شکلی مطرح کردند که گویی هیچ به دست نیاورده‌ایم و خیلی چیزها را از دست داده‌ایم.

در این مراسم همچنین سیدعباس صالحی، سرپرست فعلی وزارت ارشاد و احمد مسجد جامعی وزیر سابق ارشاد و عضو فعلی شورای شهر تهران به بیان نکاتی درباره شخصیت و عملکرد جنتی پرداختند.

7246 نمایش

نظر دادن