تاریخ انتشار: دوشنبه, 29 شهریور 1395 ساعت 21:39

ناطق نوری:اصلاح‌طلبان به گزینه‌ای غیر از روحانی فکر کنند/ دنباله روی از گزینه ای جز روحانی حرف بی‌ربطیست

به گزارش آخرین نیوز ، همزمان با علنی شدن فشارها به حسن روحانی برای حمایت‌ مشروط از وی جهت کسب سهم بیشتر در دولت، روزنامه نزدیک به هاشمی رفسنجانی در تیتر یک خود به اصلاح‌طلبان توصیه کرد به گزینه‌ای غیر از روحانی فکر کنند. "کاندیداتوری واحد روحانی ریسک است"؛ این توصیه‌ای انتخاباتی ناطق نوری میزبان به اصلاح‌طلبان بود که مورد توجه روزنامه نزدیک به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی قرار گرفت.با توجه به نزدیک شدن به ایام انتخابات 96، چهره‌های نزدیک به هاشمی رفسنجانی و افراد شاخص جبهه اصلاحات خواستار تضمین روحانی به افزایش سهم اصلاح‌طلبان در دولت بوده و حمایت از روحانی در انتخابات 96 را منوط به این مهم دانسته اند.

حجت‌الاسلام علی یونسی دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی در پاسخ به سؤالی درباره توصیه ناطق‌نوری به اصلاح‌طلبان و حامیان روحانی برای فکر کردن به گزینه‌‌ دیگری غیر از روحانی در انتخابات 96، گفت: نمی‌دانم چرا آقای ناطق‌نوری چنین حرفی زده، بهتر است ایشان در این باره خودشان توضیح بدهند.وی گفت: من نظری درباره اظهارات آقای ناطق‌نوری نمی‌دهم و خود ایشان باید نظر دهند.

چند روز پس از انتشار این خبر ناطق واکنش نشان داد .ناطق نوری تاکید کرد: من گزینه‌ای به جز روحانی برای انتخابات سال 96 ندارم.علی‌اکبر ناطق نوری در حاشیه جشن بزرگ عید غدیر خم جمعیت هلال احمر به نقل قول اخیری که از وی مطرح شده بود واکنش نشان داد.چندی پیش خبری در مورد دیدار جمعی از اعضای جبهه اعتدالگرایان با وی منتشر شد که به نقل از ناطق چنین مطرح شد که به جز روحانی به دنبال گزینه دیگری هم باشید.اما ناطق نوری در این‌باره گفت: جمله‌ای از من نقل شد و تحلیل‌هایی به آن خورد و موافق و مخالف درباره آن همه‌جور حرف زدند.وی تاکید کرد: این جعل و ساختگی است و من رسماً تکذیب می‌کنم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در این باره توضیح داد: گروهی پیش من آمدند و بعد از آن جلسه از من نقل شد که «به آنها گفتم به غیر از روحانی بروید گزینه‌های دیگری را هم دنبال کنید» ؛ این حرف بی‌ربطی است.وی افزود: این گروهی که پیش من آمدند نظر دیگری داشتند؛ من به آنها گفتم از اینجا که بیرون می‌روید این حرفتان را دیگر تکرار نکنید. به آنها گفتم اگر شما خودتان را طرفدار روحانی می‌دانید باید از ایشان حمایت کنید.

ناطق تاکید کرد: من هم به آقای روحانی نظر موافق دارم؛ هم دوست من است و هم ایشان را موفق می‌دانم.وی در پایان ضمن اعلام حمایت از روحانی گفت: ان‌شاءالله روحانی هم در صحنه است و خواهد بود و من گزینه دیگری غیر از او برای انتخابات سال 96 در ذهنم نیست.

2107 نمایش

نظر دادن