تاریخ انتشار: پنج شنبه, 04 شهریور 1395 ساعت 15:14

وزیر اطلاعات از کشته شدن «ابوحفص بلوشی» سرکرده یکی از گروه‌های تروریستی خبر داد

وزیر اطلاعات مهمترین خصلت دولت یازدهم را خدمت‌مداری، استفاده بهینه از نیروهای متعهد و خدمتگزار و نگاه فرابخشی و فراجناحی دانست.    

به گزارش ایسنا، حجتالاسلام والمسلمین علوی در جلسه شورای اداری استان قم با بیان این‌که «دولت یازدهم، دولت فراجناحی، فرابخشی و فراگیر، با تقدم منافع ملی بر منافع بخشی است»، گفت: در گذشته، دولت‌هایی وجود داشتند که یکی از اهداف آن قوت بخشیدن به یک جناح و به حاشیه رفتن جناح دیگر بوده است ولی این سیاست در این دولت دنبال نمی‌شود.

وی افزود: این دولت به حاشیه بردن نیروهای کارآمد و متعهد کشور را به زیان نظام و کشور می‌دانست و به همین دلیل سعی کرد که از همه ظرفیت‌های مفید جامعه به خصوص نخبگانی در عرصه کار وخدمت استفاده کند.

وی تاکید کرد: رییس‌جمهور از روز اول این راهبرد را ایجاد کردند که باید سعی کرد برای همه نخبگان عرصه خدمت فراهم شود و وقتی وارد خدمت می شود، خدمتگزار همه باشد و در عالم خدمت نیز ملاحظات سیاسی خود را تسری ندهد.

وزیر اطلاعات گفت: سیاست دولت، فرابخشی بودن است؛ کشور زمانی به موفقیت می‌رسد که بتواند توسعه موازن و هماهنگ داشته باشد و در این عرصه باید همه بخش‌ها به حرکت درآیند؛ موتور محرکه کشور زمانی به حرکت در می‌آید که همه بخش‌ها به نقش خود به خوبی عمل کنند و همه در خدمت اهداف عالی انقلاب باشند.

وی اظهارکرد: اساس کار، خدمت به مردم است و باید این مطلب اساس کار قرار گیرد که مسوولین، باری را به دوش گرفته‌اند نه این‌که فرصتی بدست آورده است؛ مسئولیت‌ها و مدیریت ها در اسلام به معنی امانت است که در این زمینه امام علی(ع) عالی‌ترین مباحث را در این خصوص بیان کرده‌اند که توجه به آن‌ها می‌تواند ما را به اهمیت این جایگاه متوجه کند.

وی افزود: گره‌گشایی از کار خلق از مهمترین وظایف مسئولین در هر حال و وضعی است؛ در احادیث اسلامی روایات بسیاری در خصوص کمک به مردم و خدمت به مردم بیان شده است؛ در مسیر خدمت، نباید چیزی به نام خستگی برای ما معنی و مفهوم داشته باشد؛ خدمت به انسان‌ها یک صدقه است؛ این صدقه می‌تواند صدقه جاریه باشد که خدمتگزاری در هر بخش می‌تواند در این شمول قرار گیرد.

وزیر اطلاعات اظهار کرد: خداوند بیان می‌کند که هیچگاه صدقات خود را با منت و ستم بر دیگران آمیخته نکنید؛ گاهی بدون اینکه متوجه باشیم، ممکن است رفتار یک مسئول با مردم درست نباشد و با آن‌ها با منیت رفتار کند که این رفتار به هیچ عنوان از نظر اسلام درست نیست و از آسیب‌هایی است که ممکن است در عرصه خدمتگزاری وجود داشته باشد.

وی گفت: دولت یازدهم که بر اخلاق‌مداری تاکید دارد، به همه خادمان دولت تاکید دارد که این خدمت بدون منت و همراه با ارزش‌های اخلاقی باشد؛ تواضع در مقابل مردم و مراجعین از اهمیت خاصی برخوردار است؛ خدمت وظیفه است نه لطف؛ مسئولان باید بدانند که از سرمایه ملی ارتزاق می کنند که به مردم خدمت کنند و در واقع آن‌ها خادم مردم هستند.

وی اظهارکرد: امروز به لطف هدایت‌های فرماندهی معظم کل قوا، همدلی و هم افزایی بین دستگاه‌ها برقرار است؛ شورای هماهنگی امنیت اطلاعاتی با انسجام مناسبی در حال فعالیت است و روز به روز پیوندهای قلبی بین دستگاه‌هایی که در عرصه امنیت فعالیت می‌کند بیشتر می‌شود و خروجی آن نیز، امنیتی شده است که رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان امنیت بی‌بدیل یاد کردند.

علوی افزود: دشمنان هر روز تلاش می‌کنند که امنیت کشور را به چالش بکشند؛ گروه‌های تروریستی و تکفیری در جنوب شرق و یا غرب کشور عددی نیستند که امنیت ما را به خطر بیاندازند چون ابزاری هستند که دشمنان و سرویس‌های اطلاعاتی از آنها برای به چالش کشیدن امنیت ما استفاده می‌شود. پشت پرده این گروه‌ها اسناد به هم پیوستن کشورهای متخاصم مشاهده می‌شود؛ سرویس‌های امنیتی آمریکا و انگلیس و رژیم اشغالگر قدس مهمترین این دشمنان هستند ولی در این بین مباشران و پادوهایی چون برخی کشورهای منطقه نیز حضور دارند؛ رد پای این کشورها در حمایت از این گروه‌ها کاملا مشخص است.

وی گفت: دشمنان تیم‌های دوازده گانه ای را تشکیل دادند و برای هر عملیات حاضر بودند که 500 هزار دلار به تروریست ها بدهند که امنیت ما را به خطر بیاندازند؛ خوشبختانه سرکرده آنها ابوحفص بلوشی که با اسم شناسنامه‌ای حشام عزیزی علیه نظام فعالیت می‌کرد، به درک واصل شد و عناصر آنها در مناطق مختلف کشور دستگیر شد. دشمنان با ایجاد ناتوی اطلاعاتی و امنیتی به دنبال به خطر انداختن امنیت کشور هستند؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی روز گذشته در هر بخشی مسایل امنیت و هم افزایی امنیتی در کشور را مد نظرقراردادند و بیان کردند که این همدلی و هم افزایی ملی در عرصه های مرتبط به امنیت باید در همه بخش ها مد نظر باشد.

وی افزود: دولت یازدهم با بیمه سلامت و طرح های دیگر سعی کرده است که مردم نگران سلامت خود نباشند؛ در عرصه های دیگر نیز دولت سعی کرده است اگر باری از دوش مردم برداشته نمی شود حداقل باری بر دوش آنها گذاشته نشود. در سه سال گذشته روند افزایش سرسام آور قیمت ها کنترل شد و اگر دولت نتوانسته باشد هزینه ای از دوش مردم بردارد لااقل سعی کرده است هزینه های سنگین و غیرقابل تحمیلی بر دوش مردم بار نشود.

وزیر اطلاعات گفت: دسترسی مردم به مسوولین از نکات بسیار مهمی است که در این دولت به آن توجه شد؛ در این عرصه شعی شد با مدیریت زمان مردم و متقاضیان بتوانند سخنان مردم را بشنود؛ زیرا این دیدارها باعث آرامش بیشتر مردم می شود. هدف نهایی در خدمتگزاری آن است که مردم با رفع مشکلات خود در آرامش بیشتری به عبادت خداوند بپردازند و این دولت نیز سعی می کند که این آرامش را در کشور ایجاد کند؛ خداوند به انسان‌های با ایمان وعده داده است که آن‌ها را وارث زمین قرار داده و کارهایی در دست مردم قرار گیرد و امنیت را پس از دلهره و اضطراب بر آن‌ها حکم فرما می‌کند که او را بپرستند.

800 نمایش

نظر دادن