تاریخ انتشار: چهارشنبه, 02 تیر 1395 ساعت 10:35

انتقاد شدید دادستان تهران از فیلم‌های جشنواره فجر/ ارشاد مجوز می‌دهد، خودش هم توقیف می‌کند!

دادستان عمومی انقلاب تهران گفت: ضعف مسئولین در تولیدات فاخر فرهنگی یکی از موضوعاتی است که به دشمنان در ایجاد این استحاله فرهنگی کمک می‌کند.
به گزارش آخرین نیوز، عباس جعفری دولت آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: در قوه قضائیه اقدامات مهمی در این زمینه انجام شده و پرونده‌های بسیار کلانی مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی در بیان مشکلات رسیدگی به پرونده‌های فساد اقتصادی، با اعلام این که پرونده‌های سنگینی چون بابک زنجانی، امیرمنصور آریا، رستمی صفا و برادران روزچنگ اگرچه به ظاهر ساده هستند، ولی تحقیقات و رسیدگی‌های آن بسیار زمان بر است، افزود: زحمات قضات در این پرونده‌ها بسیار زیاد است.

جعفری دولت آبادی اولویت اصلی دستگاه قضا را مبارزه با فساد دانست و گفت: رسانه‌ها نباید به گونه‌ای رفتار کنند که به جای مبازره با فساد، فساد اقتصادی جلوه‌گری کند و فقط به نکات منفی دامن زده شود.

دادستان تهران هنر یک رسانه را پوشش اخبار مربوطه به فساد اقتصادی، مطالبه‌گری از مسئولان در این زمینه و هم انعکاس اقدامات صورت گرفته در مبارزه با فساد دانست.

وی با بیان این که در مبارزه با فساد، پیشگیری و مقابله باید توامان باشند، ادامه داد: وقتی دستگاه‌های دولتی با عدم اتخاذ اقدامات پیش‌گیرانه، زمینه تولید جرایم اقتصادی را فراهم می‌کند، دستگاه قضایی چاره‎‌ای جز مبارزه با آن ندارد.

جعفری دولت آبادی ارزیابی خود از وضعیت قوه قضائیه در مبارزه با فساد را مثبت دانست و گفت: عملکرد قوه قضائیه در مقابله با مفاسد اقتصادی نسبت به گذشته در وضعیت بهتری قرار دارد؛ اما راه نجات و برون رفت از این وضعیت، استفاده از ظرفیت مردم است. پیروزی انقلاب اسلامی را از امام خمینی (ره) داریم و حفظ انقلاب حاصل حضور مردم است و امروز باید به این مردم اعتماد کنیم؛ این هنری است که در مبازره با فساد باید مود توجه قرار گیرد.

دادستان تهران گفت: اعتماد مردم باید به گونه‌ای جلب شود که پس از اعلام خبر محکومیت یک فرد، نگویند که چرا افراد پشت پرده‌ محکوم نشدند.

وی به خبرگزاری میزان توصیه کرد که در بخش مبارزه با فساد اقتصادی و فرهنگی بیشتر ورود کرده و در زمینه‌ اقدامات صورت گرفته اطلاع رسانی بیشتری داشته باشد.

جعفری دولت آبادی اظهار کرد: وقتی یک یقه سفید بزرگ دستگیر می‌شود باید بین او و یک متهم معمولی فرق گذاشت و وجود ساختار قضایی مناسب، قاضی متخصص، رسانه موفق، حمایت از قضات و سرعت در رسیدگی، حرف اول را در مبارزه اقتصادی می‌زند.

دادستان تهران با تاکید بر توجه ویژه مسئولان به مقوله فرهنگ، بحث ولنگاری فرهنگی که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده است را مورد توجه قرار داد و گفت: مقام معظم رهبری در گذشته بارها از تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی و لزوم نقشه مهندسی فرهنگی کشور سخن گفته‌اند ولی تعبیر ولنگاری فرهنگی از سوی ایشان ضرورت توجه مسئولان فرهنگی به این حوزه را بیش از پیش مورد تاکید قرار می‌دهد.

جعفری دولت آبادی ادامه داد: به اعتقاد بنده ولنگاری در فرهنگ ما مذموم است. وقتی می‌گوییم فلانی ولنگار است؛ یعنی به ضوابط پایبند نیست و تعبیر مقام معظم رهبری از ولنگاری فرهنگی تعبیر قابل توجهی است.

دادستان عمومی و انقلاب تهران به شگردهای دشمنان برای ایجاد استحاله فرهنگی در کشور اشاره کرد و افزود: امروز دشمنان انقلاب اسلامی تلاش دارند با ترویج فرهنگ جنسی، تضعیف بنیان خانواده، تبلیغ بی حیایی در فیلم‌ها، شکستن ارزش‌های اسلامی در ایران استحاله فرهنگی ایجاد کنند.

وی با اشاره به ابزارهای دشمن برای پیاده کردن اهداف خود در کشور یادآور شد: دشمنان در این زمینه از ابزارهایی چون ماهواره، فضای مجازی، اینترنت، شبکه‌های اجتماعی، تولید آثار هنری مبتذل از طریق سینما، تئاتر، موسیقی و ادبیات استفاده می‌کنند.

جعفری دولت آبادی با بیان اینکه مسئولان فرهنگی باید با نهیب رهبری از خواب غفلت بیدار شوند، گفت اگر امروز در خا‌نه برخی از افراد جامعه اقبال به ماهواره وجود دارد، به دلیل کم کاری ما است.

وی به فرموده امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه ما با سینما مخالف نیستیم با فحشا مخالفیم اشاره کرد و افزود: البته هیچکس با تکنولوژی، موبایل و ماهواره مخالفتی ندارد؛ اما کیان جمهوری اسلامی فرهنگی و مبتنی بر حفظ خانواده و توجه به ارزش‌های اسلامی است، بنابراین در ساختارها و خروجی‌هایش نمی‌تواند نقض ارزش‌ها رخ دهد.

وی این قبیل اقدامات را ناشی از چند مورد دانست و گفت: ضعف مسئولین در تولیدات فاخر فرهنگی یکی از موضوعاتی است که به دشمنان در ایجاد این استحاله فرهنگی کمک می‌کند.

نکته دیگری که جعفری دولت آبادی به آن اشاره کرد فرافکنی برخی مسئولان به جای پذیرش مسئولیت بود.

جعفری دولت آبادی در این زمینه گفت: برخی به دلیل عدم اقدام، مسئولیت را متوجه دیگران می‌‌کنند، مشکلی که در حوزه آسیب‌های اجتماعی نیز با آن مواجه هستیم و وقتی می‌گوییم چرا معتاد جمع آوری نمی‌شود، دستگاه‌ها به جای شفاف سازی این مسئولیت‌ها را به یکدیگر پاسکاری می‌کنند. در حوزه فرهنگی نیز دقیقا همینطور است.

دادستان تهران با طرح این سئوال که چرا فیلم‌هایی با مجوز وزارت ارشاد تولید می‌شود که بعد خود این وزارتخانه آن را توقیف می‌کند، گفت: فیلمی که اخیرا اکران آن متوقف شده از سوی دادستانی توقیف نشده بود بلکه مسئولان وزارت ارشاد ملاحظه کردند که این فیلم حاوی نقض ارزش‌ها است و آن را توقیف کردند بنابراین در حوزه نظارت ها و اقدامات ایجابی کارهای مناسبی انجام نمی‌شود.

وی ادامه داد: بنابراین هم در تولید فیلم های مناسب با فرهنگ اسلامی و ایرانی و هم جلوگیری از تولید آن‌ها مکلف هستیم وظیفه خود را انجام دهیم.

جعفری دولت آبادی خاطرنشان کرد: چون نتوانستیم در حوزه هنر، سینما، تصویر، کتاب، ادبیات، محصولات فاخر تولید کنیم. بنابراین تولیدات مبتذل در برخی حوزه‌ها جلوه گری کرده و بر این موج سوار می‌شود. ما نباید اجازه دهیم دشمن رخنه کند، ما جمعیتی جوان داریم. انقلاب ما پیام محرومین و مستضعفین را دارد از عدالت سخن می‌گوید از مبارزه با طاغوت‌ها و استکبار جهانی سخن گفته حالا نباید خودش به دام فرهنگ غربی گرفتار شود.

وی خاطر نشان کرد: باید از مسئولان فرهنگی کشور مطالبه صورت گیرد. 26 دستگاه متولی فرهنگ در کشور هستند و باید پاسخ دهند که بودجه‌ها را چه می کنند؛ چرا ما در حوزه‌های مراجعه به ماهواره ها آمار بالایی داریم و چرا باید فیلم‌هایی در دهه فجر تولید شود که بخش‌هایی از آن مروج ارزش های غیراخلاقی است.

منبع:میزان

530 نمایش

نظر دادن