تاریخ انتشار: سه شنبه, 01 تیر 1395 ساعت 09:10

هشدار شديداللحن سردار سلیمانی به رژيم آل خليفه

رژيم آل‌خليفه تابعيت بحريني آيت ا... عيسي احمد قاسم، رهبر شيعيان بحرين را لغو كرد.

اين خبري بود كه عصر روز گذشته منتشر شد و واكنش‌هاي بسياري را به دنبال داشت. وقتي روزنامه بحريني الوسط گزارش داد كه تابعيت آیت‌ا... عيسي قاسم مرجع برجسته شيعي در پي اعتراضات به رژيم آل خليفه لغو شده است، مي‌شد حدس زد كه اين اقدام حكومت بحرين بدون پاسخ نخواهد ماند. اينگونه که مشرق‌نيوز به نقل از الميادين نوشت، بلافاصله مردم بحرين در اعتراض به سلب تابعيت آيت ا... عيسي قاسم در منطقه الدراز واقع در غرب منامه پايتخت اين كشور تظاهرات گسترده‌اي بر پا كردند. مردم در مناطق مختلف بحرين با لغو جشن‌هاي نيمه ماه رمضان براي دفاع از شيخ عيسي قاسم به سمت منطقه الدراز حركت كردند. همچنين مساجد منطقه الدراز واقع در غرب منامه از ملت بحرين خواستند تا در مقابل منزل شيخ عيسي قاسم تجمع كنند. بحرين از سال ۲۰۱۱ صحنه اعتراض‌هاي مسالمت‌آميز مردم اين كشور عليه خاندان حاكم است و به نظر مي‌رسد اعلام حكم لغو تابعيت آيت‌ا... عيسي قاسم بار ديگر آتش اين اعتراضات را شعله‌ور كند.

بيانيه سردار سليماني

هنوز چند ساعتي از اعلام خبر لغو تابعيت آيت ا... عيسي قاسم نگذشته بود كه سردار قاسم سليماني، فرمانده نيروي قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با انتشار بيانيه شديداللحني به رژيم آل خليفه هشدار داد. فارس نوشت؛ متن كامل اين بيانيه به اين شرح است: بسم ا... الرحمن الرحيم. مردم مسلمان و مظلوم بحرين مدت طولاني و سال‌هاي مديدي است تحت ظلم، تبعيض، بي‌عدالتي، تحقير و اقدامات خشن، ضدانساني و غير قابل قبول آل خليفه قرار گرفته‌اند. اين مردم نجيب و صبور با وجود فشارهاي سنگين و برخوردهاي نژادپرستانه آل خليفه حتي دستگيري برخي از رهبران سياسي و ديني، به زندان كشاندن زن‌ها و كودكان و شكنجه خوفناك آنها، لغو تابعيت شهروندان، تضييع حقوق شهروندي و ده‌ها جنايت ديگر، بدون دادن هر گونه بهانه‌اي به دست آل خليفه به‌دنبال احقاق حقوق حقه خود به‌صورت مسالمت‌آميز بوده و تشديد فشارها هرگز آنها را از اين مسير سلمي خارج نكرده است.

اما گستاخي آل خليفه به جايي رسيده است كه با ناديده گرفتن نجابت مردم و حركت سلمي آنها و با استفاده از سكوت معنادار سازمان ملل، آمريكا و كشورهاي غربي هر روز بر دامنه جنايات خود و ايجاد خفقان و فشاربيشتر بر ملت بحرين افزوده است. بازداشت غيرقانوني شيخ علي سلمان و ديگر رهبران سياسي و ديني بحرين در سايه سكوت مجامع بين‌المللي، آل‌خليفه را به اين گستاخي كشانده تا حريم روحاني برجسته و رهبر ديني شيعيان بحرين، حضرت آيت‌ا... شيخ عيسي قاسم را مورد تهديد قرار داده و تصورات نگران‌كننده‌اي در اذهان مردم منطقه و بحرين به وجود آورد. به نظر مي‌رسد آل خليفه از حركت مسالمت‌آميز مردم سوء‌استفاده كرده و برآورد دقيقي از خشم مردم ندارد. يقينا آنها مي‌دانند تجاوز به حريم آيت ا... شيخ عيسي قاسم خط قرمزي است كه عبور از آن شعله‌اي از آتش را در بحرين و سراسر منطقه پديد خواهد آورد و براي مردم راهي جز مقاومت مسلحانه باقي نخواهد گذاشت. قطعا تاوان آن را آل خليفه پرداخت خواهد كرد و نتيجه آن جز نابودي اين رژيم سفاك نخواهد بود. حاميان آل خليفه بدانند اهانت به آيت ا... شيخ عيسي قاسم و استمرار فشارهاي بيش از حد به مردم بحرين سرآغاز انتفاضه خونيني است كه عواقب آن به عهده كساني خواهد بود كه به گستاخي حكام بحرين مشروعيت مي‌دهند. (وانتصروا من بعد ما ظلموا و سيعلم الذين ظلموا‌اي منقلب ينقلبون) شعرا ۲۲۲.

بيانيه وزارت امور خارجه

همزمان وزارت امور خارجه كشورمان نيز بيانيه‌اي در محكومت سلب تابعيت از رهبر شيعيان بحرين صادر كرد. در اين بيانيه آمده است: وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران اقدام دولت بحرين در سلب تابعيت از آيت ا... شيخ عيسي قاسم و تشديد رويكردهاي امنيتي عليه رهبران ديني و ملي، ضديت با اعتقادات و مباني ديني و دستبرد به اموال و وجوهات شرعي مردم بحرين را محكوم مي‌كند. وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران با تاكيد بر اينكه اين اقدامات، اميد به اصلاح امور از طريق گفت‌وگو و روش‌هاي مسالمت‌آميز را از بين مي‌برد به دولت بحرين توصيه مي‌كند با پايان دادن به برخوردهاي فراقانوني، از تخريب همه پل‌هاي ارتباط با مردم و رهبران ميانه‌رو اين كشور پرهيز و با پذيرش واقعيت‌هاي كشور و برگزاري گفت‌وگوهاي جدي ملي به بحران جاري در بحرين خاتمه دهد.

منبع: آرمان

1354 نمایش

نظر دادن