تاریخ انتشار: یکشنبه, 30 خرداد 1395 ساعت 13:43

نشست اضطراری 5 وزیر برای بررسی وضعیت ریزگردها و آتش سوزی جنگلها و مراتع کشور

نشست اضطراری به منظور بررسی وضعیت پدیده ریزگردها در استان های کشور با حضور 5 وزیر،‌ 5 استاندار، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست و دیگر مسئولان ذی ربط کشوری صبح امروز در وزارت کشور تشکیل شد.

آخرین نیوز : در این جلسه که به ریاست عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور هم اینک در حال برگزاری است قرار است آخرین وضعیت ورود ریزگردها به کشور مورد بررسی قرار گیرد.

همچنین قرار است تصمیمات لازم جهت مقابله با این پدیده از سوی مسئولان ذی ربط ارائه شود.

علاوه براین در بخش دیگری از این جلسه قرار است موضوع آتش سوزی جنگلها و مراتع کشور با حضور معصومه ابتکار مورد بررسی قرار گیرد و آخرین گزارش ها دراین باره اعلام شود.

همچنین راهکارها و پیشنهادات لازم جهت پیشگیری و مقابله با آتش سوزی مراتع نیز از سوی دستگاههای متولی ارائه شود.

این جلسه با حضور معصومه ابتکار معاون رئییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت از محیط زیست،‌معاون علمی و فن آوری رئیس جمهوری و وزرای کشور،‌ بهداشت، جهاد کشاورزی، دفاع، راه و شهرسازی، معاون سازمان علمی و فن آوری، رئیس امورکشاورزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی و استانداران کرمانشاه ،‌خوزستان،‌ فارس ،‌ایلام و گلستان و نیز معاون علمی و فن آوری رییس اداره کشاورزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی و هلال احمر نشکیل شده است.

به گزارش ایرنا،‌ باردیگر ریزگردها به کشور هجوم آورده اند بطوریکه چندین استان کشور درگیر ریزگردهاست.

گفته می‌شود کشور ایران به روی کمربند گرد و خاک جهان قرار دارد و منشأ گردوخاک هم صحراهای عربستان، شمال آفریقا و جنوب عراق است.

391 نمایش

نظر دادن