تاریخ انتشار: چهارشنبه, 05 خرداد 1395 ساعت 09:15

عباس عبدی: اصولگرایان روی انتخابات ۹۶ سرمایه‌گذاری نکنند/ اهمیت «فائزه» در دختر هاشمی بودن است

عباس عبدی گفت:شورای نگهبان چه بخواهید یا نخواهید قادر به دفاع از عملکرد خودش نیست، در قضیه خانم خالقی ما دیدیم که شورای نگهبان چه موضعی گرفت یا سخنگوی شورای نگهبان در این قضایا کاملاً کنار کشید.

عباس عبدی با اشاره به اظهارنظر هاشمی درباره رساندن رای روحانی به ۵۰ درصد گفت: آقای هاشمی اگر به چنین ایده‌ای اعتقاد دارد می‌خواست از آقای ولایتی دفاع کند تا ببینم آن موقع اصلاً ایشان رأی داشت یا نه.

به گزارش آخرین نیوز، این جملات را درحالی مطرح می‌کند که برخی از اصلاح‌طلبان نگرانند که چرا لیست امید الهه راستگو‌های زیادی را وارد مجلس کرده است، تعبیری که با در نظر گرفتن خط پیشتاز این جریان ملموس‌تر از گذشته می‌توان گفت اصلاح‌طلبی به انسداد رسیده است چراکه چندی پیش یکی از روزنامه‌های اصلاح‌طلب در مطلبی با عنوان «از حجاریان تا عبدی» نوشته بود که اعتدال به‌افراط و اصلاح‌طلبی به انسداد رسیده است.البته تئوریسین اصلاحات بابیان اینکه اصلاح‌طلبی را روش می‌داند؛‌ درباره نگرانی اعضای جریان متبوعش همچنین می‌گوید من این‌طور به قضایا نگاه نمی‌کنم، من هیچ‌گاه تعهد نمی‌دهم که به نامزد دستوری رأی بدهم؛ من خیلی بدبین نیستم؛ اگر هم ۴ نفر طور دیگری رفتار کنند که از آن‌ها انتظار نبوده، بازهم نقاط مثبتی دارند که باید به آن توجه کرد.عباس عبدی همچنین تأکید دارد نیروهایی که جدید آمده‌اند به دلیل شرایط سنی، تجربه خاصی ندارند و همان‌قدر که آلوده به روابط نباشند، کافی است. گاهی نمایندگان به دولت فشار می‌آوردند و امتیاز می‌گرفتند، اما الآن این خطر وجود دارد که کارگزاران دولتی به نمایندگان امتیاز بدهند و آن‌ها را بخرند.

وی می‌گوید نیروهایی که بیرون از مجلس هستند نباید مجلس را تحریک کنند و باید اجازه دهند مجلس خودش از درون شکل بگیرند. از ۲۹۰ نماینده، بعید است حتی ۲۰۰ نفر از آن‌ها چهره شناخته‌شده‌ای باشند، بنابراین نیروهای اصلی همچنان بیرون مجلس هستند، لذا پیشنهاد من این است که خیلی در کار مجلس دخالت نکنند، اگر از بیرون در مجلس فعلی دخالت شود، توان مجلس ضعیف و دچار بحران می‌شود. این نگرانی و دغدغه به نظر من کاملاً جدی است.

این تئوریسین جریان اصلاحات همچنین پیرامون موضوعاتی که درباره خانواده آقای هاشمی مطرح است به موضوع تغییر بزرگ خانواده می‌‌پردازد و معتقد است ادعای آقای هاشمی درست نیست وی ۹۰ درصد تغییر داشته است.

وی همچنین درباره دیدار اخیر فائزه هاشمی با عناصر اصلی فرقه ضاله بهاییت در ایران بابیان اینکه «فائزه» مهم نیست، دختر هاشمی مهم است. می‌گوید رفتار دختر آقای هاشمی با کتاب امیرکبیر ایشان قابل‌جمع نیست.

موضوعاتی ازجمله رئیس‌جمهور کردن روحانی و سبد رأی او، تغییرات هاشمی رفسنجانی، عدم‌حمایت اصلاح‌طلبان از ظریف در انتخابات ریاست‌جمهوری، چرایی مواضع متناقض دولتی‌ها در قبال برجام، انتخابات مجلس دهم، نتیجه انتخابات خبرگان، اشتباه رفسنجانی در انتساب سید حسن خمینی به بیت امام در بررسی صلاحیت‌ها، رأی نداشتن ولایتی در انتخابات ۹۲ و ناچاری هاشمی برای حمایت از روحانی، حمایت اصلاح‌طلبان از روحانی برای انتخابات ۹۶ و سلبی بودن منافع برجام برای کشور از مهم‌ترین بخش‌های این گفت‌و‌گوی ۲ ساعته است

برخی محورهای مهم این گفت‌و‌گو به شرح زیر است:

*آقای هاشمی می‌خواست از ولایتی دفاع کند تا ببینم اصلاً رأی داشت یا خیر!

*مجلس دهم با دولت هم‌سویی دارد

* اصولگرایان نمی‌توانند فراکسیون‌های خود را با همان نام‌های قبلی داشته باشند

* موضع روحانی به ریاست مجلس بی‌طرفی است

*ریاست لاریجانی به نفع روحانی نیست

*ادعای هاشمی درست نیست؛ او ۹۰ درصد تغییر کرده است

*تردید نکنید اصلاح‌طلبان سال ۹۶ از روحانی حمایت می‌کنند

اصلاح‌طلبی از گفتمان به روش رسیده است…

*اگر جای خانم راستگو بودم شاید همان موضع را می‌گرفتم

* انتساب سید حسن خمینی به امام منشأ صلاحیت نیست

*صحبت هاشمی نه‌تنها کمکی به سید حسن نکرد بلکه نتیجه عکس داشت!

*اصلاح‌طلبان ۱۰۰ درصد بین ظریف و روحانی، روحانی را انتخاب می‌کنند

آقای روحانی اگر نتواند مسئله داخلی را تعدیل و حل کند، آقای ظریف به طریق اولی نمی‌تواند

*اهمیت فائزه در دختر هاشمی بودن است

*شکست اصولگرایان در تهران به خاطر تشتت مقابل برجام بود نه مخالفت با آن

*مهم‌ترین مطالبه مردم از مجلس دهم مطالبات اقتصادی است

*من هیچ‌گاه درباره نتایج مثبت برجام تاکید نمی‌کنم/ نتایج مثبت در ذات خود برجام نیست

*سیف می‌خواست طرف مقابل مجبور به پاسخ‌گویی شود

 

http://www.akharinnews.com/images/banners/1920897.jpg

857 نمایش

نظر دادن