تاریخ انتشار: چهارشنبه, 29 ارديبهشت 1395 ساعت 10:06

سنای آمریکا تصویب کرد: درخواست غرامت قربانیان حملات 11سپتامبر از عربستان

سنای آمریکا قانونی را تصویب کرد که به موجب آن، نجات یافتگان و خانواده کشته شدگان در حملات 11 سپتامبر 2001 می توانند با تنظیم دادخواستی خواستار غرامت از دولت عربستان شوند.

این قانون که به قانون عدالت علیه حامیان تروریسم معروف است روز سه شنبه به اتفاق آرا به تصویب سنای آمریکا رسید.

با توجه به تلاش وکلا برای اثبات دست داشتن عربستان در حملات 11سپتامبر به مرکز تجارت جهانی و وزارت دفاع آمریکا، اگر این قانون از تصویب مجلس نمایندگان بگذرد و به امضای «باراک اوباما» برسد، امکان رسیدگی به دادخواست ها در دادگاه فدرال نیویورک فراهم می شود.

رسانه های غربی، به تازگی، اطلاعات جدیدی درباره دست داشتن برخی مسئولان دولتی بلند پایه عربستان در حوادث 11 سپتامبر و حمایت آنان از عاملان این حملات منتشر کردند.

روزنامه انگلیسی «گاردین» با انتشار دلایل غیر قابل انکاری درباره نقش مسئولان دولتی عربستان در حملات 11 سپتامبر، تاکید کرد که باید از هرگونه تساهلی در سیر تحقیقات مرتبط با این مساله خودداری شود.

گاردین به نقل از یکی از اعضای جمهوریخواه کنگره آمریکا که درباره حوادث 11سپتامبر تحقیق کرده است، نوشت: دلایل غیر قابل انکاری وجود دارد که نشان می دهد شماری از مسئولان سعودی شبکه ای برای حمایت ازعاملان حملات تأسیس کردند.

این عضو کنگره، همچنین از دولت اوباما خواست تا به سرعت برای علنی کردن گزارش سری کنگره درباره ارتباط عربستان با این حملات وارد عمل شود.

دولت آمریکا تا کنون اجازه انتشار 28 صفحه از گزارش کنگره درباره حملات یازده سپتامبر را که نقش عربستان در این حادثه را آشکار می کند، نداده است.

منبع: ایرنا

http://www.akharinnews.com/images/banners/1920897.jpg

777 نمایش

نظر دادن