تاریخ انتشار: سه شنبه, 31 فروردين 1395 ساعت 12:43

واکنش روحانی به انتقادات پیرامون برجام: کجا رفت غیرت و تعصب دینی؟ / بازسازی و نوسازی زمان‌بر است

  رئیس جمهور با یادآوری اینکه تنها سه ماه از برجام گذشته است، تأکید کرد: برخی فکر می‌کنند 30 سال از برجام گذشته، کافی است ببینید در این سه ماه چه گشایش های فراوانی ایجاد شده است.


حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی، با تاکید بر اینکه «زنجیرهای تحریم را گسسته ایم»، به شرایط آغاز بکار دولت یازدهم اشاره کرد و اظهارداشت: همزمان با آغاز فعالیت دولت یازدهم، اسلام هراسی، ایران هراسی و تحریمها در نقطه اوج بود و تورم، رکود، بیکاری و عدم آرامش در بازار، زندگی مردم و آینده کشور و اقتصاد را در ذهن مردم با تردیدهای فراوان مواجه کرده بود.

گزیده سخنان روحانی را در ادامه می خوانید:

  • امروز مسیر و راه برای حرکت ایران اسلامی باز شده است همه باید برادرانه، منسجم و در کنار هم برای ساختن ایرانی آباد تلاش کنیم و دولت منتخب شما با هدایت های مقام معظم رهبری و کمک شما مردم، در تمام میدان ها چیزی را کم نخواهد گذاشت و از این موضوع اطمینان داشته باشید.
  • رقابت، حزب و جناح در دوران انتخابات اشکال ندارد چرا که دوران انتخابات دوران شعار و رقابت است اما اکنون رقابت ها را باید کنار گذاشت، امروز زمان اجرای برجام و استفاده از فرصت ها است.
  • به آنان که می گویند برجام برای ما چکار کرده است؟  باید گفت برجام افتخاری سیاسی و حقوقی برای تاریخ ایران ثبت کرده است.
  • برخی می خواهند القا کنند که ایرانی ها در این مذاکرات پیروز نیستند و آمریکایی ها پیروز هستند، کجا رفت غیرت و تعصب دینی، چرا نمی خواهید در برابر عظمت ملت ایران که یک موفقیت بزرگ تاریخی بدست آورده است، سرفرود بیاورید.
  • بازسازی و نوسازی بعد از یک ویرانی، زمان می برد. فقط سه ماه از اجرای برجام گذشته اما برخی فکر می کنند 30 سال گذشته است. در این سه ماه ببینید چه گشایش های فراوانی ایجاد شده است؟
  • رسانه های ما اخلاق را مدنظر قرار دهند. آشوب و هرج و مرج رسانه ای را ملت ایران نمی پسندد و هجمه های غیراخلاقی برخی رسانه ها در شان ملت بزرگ ایران نیست.
  • هر کشوری که می‌رویم اولین قرارداد ما ارتباط بانک مرکزی ایران با بانک‌های آن کشور است.
  • هر مقام خارجی که به ایران آمد، همچنین هر سفری که ما به کشورهای دیگر داشته‌ایم با آنها قرارداد بانکی امضا کردیم.
  • یادمان باشد وقتی ویرانی رخ می‌دهد بازسازی و نوسازی زمان‌بر است. در حال حاضر موانع از پیش پا برداشته شده و وقتی موانع برداشته می‌شود سرمایه‌گذار خارجی به ایران می‌آید که البته زمان‌بر است.
663 نمایش

نظر دادن