تاریخ انتشار: شنبه, 19 دی 1394 ساعت 13:40

گاردین: جاده ی ناهمواری پیش روی حسن روحانی است

این رئیس جمهور میانه رو که با نخستین آزمون رای اعتماد مردم به او دو سال پس از نشستن بر مسند قدرت مواجه است، قصد دارد که ایرانی ها نتیجه ی دیپلماسی او را بخوبی و زود بچشند.

رئیس جمهور ایران به شدت در حال تلاش است تا همه ی موانع موجود برای اجرای توافق هسته ای که منجر به لغو تحریم ها می شود را از سر راه بردارد.

به گزارش آخرین نیوز به نقل از گاردین، این رئیس جمهور میانه رو که با نخستین آزمون رای اعتماد مردم به او دو سال پس از نشستن بر مسند قدرت مواجه است، قصد دارد که ایرانی ها نتیجه ی دیپلماسی او را بخوبی و زود بچشند.

ایران در حال حاضر اجرای تعهدات خود طبق توافق هسته ای وین را آغاز کرده است.

روحانی پس از تحقق مهمترین وعده ی انتخاباتی خود که پایان دادن به پرونده هسته ای بود، در داخل تقویت شده است. با این حال، تندروها که نگران از افزایش نفوذ او هستند، عزم آن دارند که در دو سال باقی مانده ی روحانی، روزگار سختی را بر او تحمیل کنند.

یک تحلیلگر امور ایران می گوید: روحانی با وعده های اقتصادی روی کار آمد و گفت هم سانتریفیوژها باید بچرخند هم چرخ زندگی مردم.

وی افزود: دو سال از ریاست جمهوری روحانی گذشته است و او تقریبا توانسته به وعده های خود جامه ی عمل بپوشاند.

روحانی امیدوار است که مجلس آینده مجلسی عملگرا باشد که از سیاست های او حمایت می کند. با این حال به نظر می رسد جاده پیش روی روحانی هموار نیست.

http://www.akharinnews.com/images/banners/1920897.jpg

منبع: انتخاب

481 نمایش

نظر دادن