تاریخ انتشار: شنبه, 19 دی 1394 ساعت 13:20

کاخ سفید: ایران در حال اجرای تعهداتش طبق برجام است

سخنگوی کاخ سفید گفت: زمانی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پایبندی ایران به تعهداتش طبق توافق هسته‌ای را تایید کند، تحریم‌ها علیه این کشور برداشته می‌شود.

آخرین نیوز: جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری روز جمعه خود در پاسخ به سوالی درباره‌ اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر این که چند روز تا اجرای توافق هسته‌ای فاصله داریم گفت: ما پیش از این گفته‌ایم که ایران باید به تمام تعهداتش طبق برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) عمل کند و پیش از لغو تحریم‌ها آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید پایبندی ایران را تایید کند.

ارنست افزود: ما دو هفته پیش شاهد اجرای یکی از تعهدات کلیدی ایران، یعنی انتقال بخش اعظم ذخیره اورانیوم غنی شده این کشور به روسیه بودیم که یک گام مهم محسوب می‌شود هر چند کار زیادی باقی مانده است، تاکنون به پیشرفت قابل توجهی در این روند دست یافته‌ایم.

وی تاکید کرد که توافق هسته‌ای تنها زمانی به مرحله اجرا در می‌آید که آژانس تایید کند ایران به تعهداتش عمل کرده است . سپس ایران از فواید اجرای توافق هسته‌ای یعنی لغو تحریم‌ها برخوردار می‌شود که ما معتقدیم ایرانی‌ها عمیقا شایستگی آن را دارند.

سخنگوی کاخ سفید با بیان اینکه تاکنون شاهد اجرای تعهدات ایران بوده‌ایم، گفت: بنابراین آنها می‌توانند از منافع اجرای برجام بهره مند شوند و این بدان معنی است که آنها گام‌های ضروری را برداشته‌اند.

وی در ادامه به دیگر تعهدات ایران، شامل بازطراحی راکتور آب سنگین اراک و کاهش تعداد سانتریفیوژ‌ها اشاره و تایید کرد که تهران در حال برداشتن گام‌های لازم در این زمینه است.

منبع: ایسنا

http://www.akharinnews.com/images/banners/1920897.jpg

364 نمایش

نظر دادن