تاریخ انتشار: پنج شنبه, 17 دی 1394 ساعت 12:45

جیبوتی به‌طور رسمی با ایران قطع رابطه کرد! + سند

جمهوری جیبوتی روز گذشته (چهارشنبه) به‌طور رسمی از قطع روابط دیپلماتیک با ایران در راستای حمایت از مواضع عربستان سعودی خبر داد.

به‌ گزارش آنا به‌نقل از پایگاه خبری خلیج‌آنلاین، رسانه‌های خبری یمن اعلام کردند که جیبوتی سفیر خود در تهران را فراخوانده و همچنین به نماینده دیپلماتیک ایران 48 ساعت فرصت داده است تا این کشور را ترک کند.

در این بیانیه که از سوی رسانه های یمنی منتشر شده است از سویی تمسخر کشور جیبوتی به‌وسیله حسین جابری انصاری سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران و از سوی دیگر حمله به سفارت و کنسولگری عربستان در تهران و مشهد و نقض قوانین بین‌المللی از سوی ایران دلیل اقدام این کشور برای قطع رابطه دیپلماتیک عنوان شده است.

پیشتر رسانه‌های داخلی ایران به اشتباه خبر از قطع روابط دیپلماتیک جیبوتی داده بودند که بیانیه رسمی وزارت امورخارجه جیبوتی تنها نشان می‌داد که این کشور حمله به سفارت‌خانه و کنسول‌گری عربستان در ایران را محکوم کرده است.

پیشتر بحرین و سودان نیز در راستای حمایت از مواضع عربستان، از قطع روابط دیپلماتیک با ایران خبر داده بودند. جیبوتی چهارمین کشوری است که از قطع روابط با ایران خبر می‌دهد.

1628 نمایش

نظر دادن