تاریخ انتشار: پنج شنبه, 17 دی 1394 ساعت 10:40

کدام یک از یک از مراجع اجتهاد سیدحسن خمینی را تایید کرده‌اند؟

سیدحسن اجازه اجتهاد خود را هم دریافت کرده است.

شرق نوشت:

هرچند تا‌به‌حال اعلام نکرده این اجازه یا به‌بیان‌دیگر مجوز را از چه مراجعی دریافت کرده است؛ اما عبدالواحد موسوی‌لاری، وزیر کشور دولت اصلاحات، اعلام کرده بود سیدحسن اجازه اجتهاد خود را از طرف آیت‌الله وحید‌خراسانی دریافت کرده است، او این اجازه را از سوی آیات دیگری هم دارد که هنوز اعلام نشده‌اند.

همچنین فرزند صادق آهنگران؛ یعنی محمدعلی آهنگران در صفحه اینستاگرام خود درباره آیاتی که اجتهاد سیدحسن را تأیید کرده‌اند، چنین نوشته است: آیت‌الله موسی شبیری‌زنجانی، آیت‌الله امینی، آیت‌الله محقق داماد، آیت‌الله سیدجعفر کریمی و آیت‌الله غضنفری‌خوانساری از‌جمله آیاتی هستند که اجتهاد سیدحسن را تأیید و امضا کرده‌اند.

همچنين اعتماد نوشت: در روزهاي پاياني آذرماه نيز آيت‌الله حاج شيخ عباس محفوظي از مراجع تقليد شيعه در قم ضمن تاكيد بر مراتب فقهي و اجتهادي سيد حسن خميني از كانديداتوري او براي مجلس خبرگان استقبال كرده بود. وي در تاييد درجات فقهي سيد حسن خميني تاكيد كرده بود: «اينجانب عالم مجتهد سيد حسن آقاي خميني را عالمي آگاه به زمان و متقي مي‌دانم و معتقدم با وجود اينكه ميسور و مقدور بود كه ايشان صاحب مدارج علمي دانشگاهي در مباحث فلسفه و الهيات و غيره باشند و با وجود تحقيق و تتبع در فلسفه و الهيات اصل مبناي درس و بحث خود را در فقه صاحب جواهري قرار داد و بحمدالله پيشرفت چشمگيري در اين علوم حاصل كرد.»

http://www.akharinnews.com/images/banners/1920897.jpg

1080 نمایش

نظر دادن