تاریخ انتشار: چهارشنبه, 16 دی 1394 ساعت 20:42

ادعای تازه بحرین علیه سپاه و حزب الله

منامه مدعی دستگیری یک هسته تروریستی مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حزب الله لبنان شد.

به گزارش فارس،‌ منامه بعد از قطع رابطه با تهران، در ادامه سیاست‌های تبعیت از «آل سعود» مدعی کشف هسته تروریستی مرتبط با جمهوری اسلامی ایران شد.

تلویزیون «اسکای نیوز عربی» عصر چهارشنبه (امروز) با اعلام این مطلب افزود: شماری از فرماندهان این هسته تروریستی در بحرین دستگیر شده‌اند.

این شبکه تلویزیونی همچنین اعلام کرد: اعضای این گروه، یک بازوی مسلح به منظور اجرای انفجارهای تروریستی تاسیس کرده‌اند.

خبرگزاری رسمی بحرین «بنا» نیز در خبری به نقل از وزارت کشور از «ناکام گذاشتن یک طرح تروریستی که امنیت پادشاهی بحرین را هدف قرار می‌داد» خبر داد و مدعی شد که «این طرح تروریستی به دنبال اجرای سریال انفجارهای خطرناک بود».

وزارت کشور بحرین نام این هسته تروریستی را «گروه البسطة» اعلام کرد و افزود: این گروه سری از حمایت آنچه که «سپاه انقلاب ایران» و سازمان «حزب الله» نامیده می‌شوند، برخوردار بود.

در ادامه بیانیه وزارت کشور بحرین آمده است: تحقیقات آگاهی نشان می‌دهد که این سازمان تروریستی در ارتباط قوی با جماعت تروریستی «گردان‌های الاشتر» و شماری از عناصر متهم به اجرای انفجار تروریستی «ستره»، بود. انفجار ستره به کشته شدن دو تن از نیروهای پلیس و زخمی شدن شش تن دیگر منجر شد.

وزارت کشور بحرین از دستگیری «على احمد فخراوی» (33 ساله) و برادر دوقلویش «محمد احمد فخراوی» اعضای جریان «الوفاء الاسلامی» از احزاب مخالف نظام بحرین خبر داد و مدعی شد که این دو برادر این هسته تروریستی را تاسیس و فرماندهی می‌کردند.

بر اساس این گزارش، «علی احمد فخراوی» در اواخر سال 2011 به منظور تامین مالی و دریافت حمایت‌های معنوی و لجستیکی برای اجرای طرح‌‌های تروریستی، به ایران سفر کرده و در این راه به کمک عناصر تروریستی موجود در ایران اعتماد داشت؛ عناصری که ارتباط قوی با فرماندهان سپاه انقلاب (اسلامی) ایران و سازمان تروریستی «حزب الله» دارند».

بر اساس بیانیه وزارت کشور بحرین، علی احمد فخراوی همچنین به همراه «زهیر عاشور» و «حسین عبدالوهاب» با هدف دریافت حمایت مالی از حزب الله در سال 2012 به لبنان سفر کرده و با «سید حسن نصرالله» و شیخ «نعیم قاسم» دبیر کل و معاون حزب الله دیدار کردند..... بحرین همچنین مدعی شد که سید حسن نصرالله مبلغ 20 هزار دلار آمریکا به آنها کمک کرده است.

در پی اعدام شیخ نمر باقر النمر روحانی برجسته عربستانی توسط مقامات آل سعود، بحرین در اقدامی که ناظران سیاسی آن را «تبعیت چشم بسته از سیاست ریاض» خواندند، روابطش را با ایران قطع کرد.

http://www.akharinnews.com/images/banners/1920897.jpg

900 نمایش

نظر دادن