تاریخ انتشار: دوشنبه, 16 آذر 1394 ساعت 11:47

ممکن است هنوز فضا در دانشگاه ها امنیتی باشد؛ من نمی پسندم / ما فضای امن می خواهیم نه فضای امنیتی

رئیس جمهور در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه صنعتی شریف، حضور در جمع دانشجویان را فرصتی خوب برای خود بیان کرد و افزود: 16 آذر روز دانشجو ، روز استقلال طلبی ، آزادیخواهی و ایستادگی نخبگان ملت و دانشجویان در برابر استعمار و استبداد بود.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی افزود: 16 آذر به سال 32 یا هیچ مقطع زمانی محصور نخواهد شد ، 16 آذر یک روز تاریخی برای دانشگاه و دانشجو و ملت بزرگ ایران است.

رئیس جمهور گفت: دوران تاریک و سیاهی بود چند ماه بیشتر از کودتای 28 مرداد نگذاشته بود اما آن سه قهرمان در برابر لوله های تفنگ ایستادند و بالاخره راهی را برای جوانان ما ترسیم کردند که در نهایت به 22 بهمن سال 57 یعنی روز استقلال ، آزادی و جمهوری اسلامی منتهی شد.

آقای روحانی افزود: هم این روز را گرامی می داریم و هم به آن شهیدان درود می فرستیم و هم به همه شهیدان انقلاب اسلامی ، شهدای دانشجو و استاد و دانش آموز و دانشجویان شهیدی که در دوران دفاع مقدس از عزت و استقلال کشور دفاع کردند و به همه دانشجویان عزیزی که امروز با قامت استوار و زبان منتقدانه برای دفاع از کشور ایستادگی می کنند.

* اگر قدرت در هر کشوری مورد انتقاد و اشکال قرار نگیرد به انحراف و استبداد کشیده می‌شود.

* تمام مسئولان کشور مستقیم و غیرمستقیم افتخار دارند که مورد انتخاب ملت بزرگ ایران هستند و از طریق آراء مردم در مسند قدرت تکیه زدند. این تهمت است که برخی می‌گویند مقامات در ایران برخی انتصابی و برخی انتخابی است.

*همه باید مورد سوال قرار بگیرند. هیچ‌کس نباید خود را مستثنی از سوال ملت بداند. همه باید به سوال مردم و پاسخ‌گویی به سوال مردم افتخار کنند که افتخار می‌کنند.

* مردم در انتخابات 92 به موضوع هسته‌ای هم رای دادند.

* برخی فکر می‌کنند دولت یازدهم دولت لبخند و مذاکره است. این دولت در طول 2 سال در زمینه دفاعی به اندازه 10 سال قبل کار انجام داده است.

* ممکن است اکنون هم فضا امنیتی باشد که من نمی‌پسندم. ما فضای امن می‌خواهیم نه فضای امنیتی.

915 نمایش

نظر دادن