تاریخ انتشار: یکشنبه, 15 آذر 1394 ساعت 12:40

وزیر بهداشت: آنفلوانزا وحشی تر شده مردم مراقبت کنند!

وزیر بهداشت با تایید فوت ۲۲ نفر بر اثر آنفلوانزا در کرمان گفت: مردم اگر مراقبت های بهداشتی را رعایت کنند جای نگرانی وجود ندارد.

به گزارش آخرین نیوز به نقل از شبکه خبر، هاشمی در حاشیه همایش پزشک پژوهشگر هر سال با شروع فصل سرما، افرادی که نقص ایمنی در بدن دارند در خطر قرار دارند و مردم اگرمراقبت کنند جای نگرانی وجود ندارد.

وزیر بهداشت در خصوص وحشی شدن ویروس آنفولانزا در کشور هشدار داد و گفت: متاسفانه تا کنون در کرمان 22 نفر به دلیل ابتلا به آنفولانزا فوت کرده اند.

هاشمی در حاشیه سمینار پزشک پژوهشگر درباره مرگ 22 نفر در کرمان به‌ دلیل ابتلا به بیماری آنفلوآنزا اظهار داشت: متاسفانه این آمار 22 نفر صحیح است؛ البته افراد صرفا به‌دلیل بیماری آنفلوآنزا فوت نمی‌کنند بلکه حتما بیماری‌های زمینه‌ای دیگری نیز داشته‌اند.

او با ارائه توصیه‌هایی به مردم در این زمینه عنوان کرد: افراد باید مراقبت‌های بهداشتی را رعایت کنند و با مشاهده علائم آنفلوآنزا به پزشک مراجعه کنند.

این آنفلوآنزا نیز یک آنفلوآنزای معمولی بوده است ولی هر سال مقاومت آن بیشتر می‌ شود؛ به خصوص اینکه بر اثر این مقاومت‌ها ویروس آنفلوآنزا وحشی‌ تر می‌ شود و این شرایط زمانی حادتر خواهد شد که این ویروس از آن طرف مرزها به ایران می‌آید.

بنابراین چنین آمار مرگ و میری در سال‌ های گذشته نیز داشتیم و افراد باید مراقبت بیشتری بکنند و هیچ نگرانی به خود وارد نکنند.

831 نمایش

نظر دادن