تاریخ انتشار: یکشنبه, 15 آذر 1394 ساعت 11:12

گزارش آمانو نشان دهنده دروغگویی غرب است/ مبارزه با تروریسم نیاز به لشگرکشی ندارد

  رئیس مجلس شورای اسلامی گزارش دبیرکل آژانس بین المللی انرژی هسته ای را نشانه دروغ بودن ادعاهای غرب علیه برنامه هسته ای ایران دانست.

به گزارش آخرین نیوز، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نامه رهبری مبنای جدیدی برای تعاملات دنیای اسلام و غرب را پی‌ریزی کرد که براساس عقلانیت، حقیقت و احترام به فرهنگ‌ها استوار است.

علی لاریجانی در نطق پیش از دستور امروز (یکشنبه 15 آذر) صحن علنی مجلس شورای اسلامی با سپاسگذاری از حضور چشمگیر زائران در پاسداشت اربعین گفت: در راهپیمایی اربعین محبان اهل بیت اراده قوی خود را در راه امام حسین (ع) نشان دادند و اراده مبارزه با مظاهر نفاق، استکبار و جهل را در حرکت میلیونی خود عیان نمودند.

*  قدردان برقراری امنیت زائران هستیم

لاریجانی ادامه داد: از مسئولان کشور دوست و برادر عراق که در ایجاد نظم و امنیت برای زائران امام حسین (ع) تلاش وافر داشتند،‌ سپاسگذاری می‌کنیم. همچنین از خدمات بخش‌های مختلف جمهوری اسلامی ایران، نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی، وزارت کشور، سازمان حج و زیارت، استانداری‌های استان‌های مرزی،‌ وزارت راه، بهداشت و هلال‌احمر تشکر می‌کنیم که در خدمات‌رسانی به زائران با دقت و نظم همت کردند.

 * نامه مقام معشم رهبری مبنای جدیدی برای تعاملات جهان اسلام است

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به جوانان غرب گفت: این پیام پرده‌های نفاق مدرن را که در پس روحیه استکباری قدرت‌های بزرگ قرار گرفته کنار زد و بخش‌های مهمی از واقعیات را عیان نمود.

دکتر لاریجانی افزود: دنیای اسلام همیشه با خشونت‌های جاهلانه و تعصبات کور مبارزه می‌کند، گرفتاری تروریستی در منطقه معلول دسایس پشت‌صحنه حیله‌گران دیکتاتور منطقه و سرویس‌های قدرت‌های بزرگ است و نه اسلام ناب محمدی.

وی ادامه داد: نامه رهبری مبنای جدیدی برای تعاملات دنیای اسلام و غرب را پی‌ریزی کرد که براساس عقلانیت، حقیقت و احترام به فرهنگ‌ها استوار است.

* مبارزه با تروریسم نیاز به لشگرکشی ندارد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مبارزه با تروریسم احتیاج به لشگرکشی که غالباً اغراض دیگری را به دنبال دارد، ندارد بلکه لشگرکشی خود عامل گسترش ترویسم خواهد بود.

دکتر لاریجانی گفت: مبارزه با تروریسم نیازمند دست برداشتن از روحیه سیطره‌طلبی و تحقیردر منطقه و تن دادن به حقوق مسلمانان دارد و نه حمایت از دیکتاتورهای حقیر. تحرکات اخیر در منطقه گوشه‌هایی از دست‌های پنهان در حمایت از تروریست‌ها را عیان نموده است. گرچه تابلویی که بلند کرده‌اند مبارزه با تروریسم است.

وی ادامه داد: از زمانی که داعش به عراق حمله کرد و در سوریه سال‌ها به جان مسلمانان افتاده بود،‌ قرائن زیادی در همکاری برخی از کشورها با تروریست‌ها وجود داشت،‌ اما امروز با ائتلاف‌های منطقه‌ای و دخالت‌های نظامی این مطلب روشن‌تر شده است.
 

* برخی کشورها فرافکنی می کنند

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخی از کشورها تصور می‌کنند آشفته‌سازی منطقه، مجالی برای رویاهای آنها فراهم می‌کند، اما بهم‌ریختگی امنیتی در منطقه دامن آنها را در بر می‌گیرد و بحران را فراگیرتر خواهد نمود.

دکتر لاریجانی گفت: دخالت نظامی ترکیه در عراق آنهم علی‌رغم همه مخالفت‌های دولت عراق با هر عنوانی که ظاهراً مطرح شده باشد، چیزی جز مسئله‌سازی جدید و توجیه اقدامات تروریست‌ها در موصل نخواهد بود؛ به نظر می‌رسد تلاش می‌شود شکل جدیدی به ماجرای شوم تروریستی در منطقه موصل داده شود.

وی با اشاره به اینکه ایران خیر و آرامش و امنیت منطقه را می‌خواهد، افزود: جمهوری اسلامی ایران کشورهای منطقه را دعوت به همکاری صادقانه در مبارزه با تروریسم می‌کند. فرافکنی آنها بعد از اقدامات ناپخته که اخیراً در منطقه شاهد بودیم،‌ مشکلات را افزایش می‌دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کشورهای منطقه باید ارزیابی درستی از آنچه در چند سال اخیر گذشته است، داشته باشند و با تصحیح اقدامات خود فضای همکاری را سامان دهند نه اینکه مسئله جدیدی ایجاد کنند.

 

* گزارش آمانو نشان دهنده دروغگویی غرب است
دکتر لاریجانی در ادامه با اشاره به گزارش اخیر آژانس گفت: این گزارش گرچه به برخی دعاوی غیرمستند اشاره داشته است اما در نهایت پذیرفته است که در ایران هیچ شاهدی برای انحراف به سوی ساخت سلاح هسته‌ای در عمل نیافته است و در بند 88 گزارش نیز این موضوع ذکر شده است.

وی افزود: این گزارش اذعان می‌کند دعاوی مطروحه حداکثر در حد تحقیق آنهم تا سال 2003 بوده است، حال جای سوال وجود دارد که این همه سروصدا و تحریم‌ها که در سال‌های اخیر آمریکا و غرب به راه انداختند، صرفاً براساس ادعای تحقیق در این امور بوده است. با توجه به این مسئله آیا می‌توانند هیچ توجیهی برای تحریم‌ها بیان کنند؟

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آنهمه ادعا که می‌گفتند ایران به سلاح هسته‌ای دست یافته است و باید تحریم‌های سخت وضع کنیم، چگونه با این گزارش اخیر سازگار است؟ این گزارش نشانگر رفتارهای دروغین و ستم غرب نسبت به ملت ایران در سال‌های اخیر دارد و امیدواریم شورای حکام براساس گزارش، پرونده‌سازی ساختگی علیه فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای را مختومه و راه را برای اجرای توافق هسته‌ای فراهم کند.

دکتر لاریجانی در پایان درگذشت برادر محمدحسین قربانی نماینده آستانه اشرفیه را تسلیت گفت و برای آن مرحوم آرزوی علو درجات کرد.

580 نمایش

نظر دادن