تاریخ انتشار: یکشنبه, 15 آذر 1394 ساعت 09:31

وزیر اطلاعات احمدی نژاد: ديدار رئيس دولت اصلاحات و "جورج سوروس" قطعا انجام شده است

وزير اطلاعات دولت دهم در ارتباط با ديدار رئيس جمهور دولت اصلاحات با جورج سوروس گفت: اين ديدار قطعا انجام شده است؛ افراد پايبند زيادي در بين نيروهاي اصلاحات وجود دارد ولي متاسفانه برخي افراد خودفروخته نيز در بين جريان اصلاحات هستند.

حيدر مصلحي شنبه‌شب در نشست پرسش و پاسخ با دانشجويان دانشگاه خليج‌فارس بوشهر در ارتباط با سوالي در مورد حادثه منا اظهار داشت: پشت قضيه حادثه منا به خوبي مي‌توانيم رد پاي سرويس اطلاعاتي و جاسوسي آمريکا را ببينيم.

به گزارش مهر وي با اشاره به اينکه سرويس اطلاعات عربستان را آمريکا مي‌چرخاند، ادامه داد: در صحبت‌هايي که با نيروهاي اطلاعاتي عربستان داشتيم، نمي تواند پاسخ چهار سوال اطلاعاتي را بدهند.

وزير اطلاعات دولت دهم با اشاره به اينکه نيروهاي ما زير ذره‌بين هستند، اضافه کرد: در جريان حادثه منا سرويس اطلاعاتي آمريکا نقش داشت و ما نيز ضعف‌هاي داشتيم و بايد مراقبت اطلاعاتي مي‌کرديم.

وي در ارتباط با ديدار رئيس جمهور دولت اصلاحات با جورج سوروس نيز بيان کرد: اين ديدار قطعا انجام شده است؛ افراد پايبند زيادي در بين نيروهاي اصلاحات وجود دارد ولي متاسفانه برخي افراد خودفروخته نيز در بين جريان اصلاحات هستند.

مصلحي افزود: جزوه‌اي را در جريان فتنه سال ۸۸ در دفتر يکي از سران فتنه پيدا کرديم که همه طراحي‌هاي مربوط به قبل و بعد از انتخابات صورت گرفته بود و در جريان کارهاي اطلاعاتي صورت گرفته مشخص شد که سفارت انگليس تعداد زيادي از نيروهاي خود را در کشور پراکنده کرده بود تا به اهداف خود برسند.

وي در مورد حفاظت از دانشمندان هسته‌اي نيز گفت: ما اين موضوعات را پيش‌بيني کرده‌بوديم و هشدار لازم را داده بوديم ولي در دولت دهم جفايي صورت گرفت و برخي افراد که فضاي انحرافي داشتند به اين موضوع توجهي نکردند.

وزير اطلاعات دولت دهم با اشاره به برخي از مشکلات اقتصادي، خاطرنشان کرد: برخي افراد در دوران سازندگي به دنبال نظام سرمايه‌اي رفتند و بدهي‌ها و معوقات بالاي بانکي مربوط به همان دوره همچنان وجود دارد.

وي با اشاره به اينکه در موضوع نفوذ به يک تصفيه اطلاعاتي در کشور نياز داريم، اضافه کرد: متاسفانه به خوبي و آنگونه که شايسته است، به موضوع اطلاعات و امنيت و دستگاه امنيتي توجه نمي‌شود.

مصلحي خواستار حساسيت بالاي مسئولان نسبت به موضوع نفوذ شد و ادامه داد: بايد به مسائل مختلف به خوبي توجه شود و با حساسيت بالا به مسائل توجه کنيم.

493 نمایش

نظر دادن