تاریخ انتشار: چهارشنبه, 04 آذر 1394 ساعت 11:45

واکنش ظریف به سرنگونی جنگنده روسی

وزیر امور خارجه ایران سرنگون کردن جنگنده روسی را پیام نادرست به تروریست ها توصیف کرد.

شبکه خبر: وزرای خارجه ایران و روسیه درباره تحولات مربوط به سرنگونی جنگنده روسیه تلفنی گفتگو کردند.

ظریف در این مکالمه، با ابراز نگرانی از اقدام ترکیه گفت: در این شرایط هرگونه اقدامی که موجب افزایش تنش و پیچیده‌تر شدن وضعیت شود علامت نادرست به تروریست‌ها خواهد بود.

جابرانصاری سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه ضمن اشاره به گفتگوی تلفنی شب گذشته وزیر امور خارجه کشورمان با وزیر خارجه روسیه در خصوص آخرین تحولات مربوط به سرنگونی جنگنده روسیه، ابراز نگرانی کرد اینگونه رویدادها منجر به تشدید بحران سوریه و ارسال پیام اشتباه به گروههای تروریستی شود.

وی افزود :این واقعه یک بار دیگر حساسیت شرایط سوریه و تاثیر رویدادهای آن بر صلح و امنیت جهانی و ضرورت مبارزه متحد بین المللی علیه تروریسم را نشان داد.

جابرانصاری گفت: موفقیت تلاش ها بر علیه تروریسم منوط به وجود اراده و عزم واحد منطقه ای و بین المللی در رویاروئی با تروریسم است. در این شرائط هر گونه اقدامی که موجب افزایش تنش و پیچیده تر شدن وضعیت گردد علامت نادرستی به تروریست ها خواهد بود که تصور کنند هنوز می توانند با استفاده از شکاف موجود در دیدگاه های طرف های موثر به فعالیت های تروریستی خود بر علیه مردم سوریه و ملت های منطقه و جهان ادامه دهند.

769 نمایش

نظر دادن