تاریخ انتشار: چهارشنبه, 04 آذر 1394 ساعت 11:02

ادعای «نیویورک‌تایمز» درباره حمله سایبری هکرهای ایرانی به کاربری مقام‌های آمریکا

روزنامه‌ای آمریکایی در گزارشی مدعی شده است چهار ماه پس از توافق هسته‌ای میان ایران و شش قدرت جهانی، هکرهایی از ایران در ماه‌های گذشته چند حمله سایبری علیه کاربری مقام‌های وزارت امورخارجه آمریکا انجام داده‌اند.

به‌گزارش آنا، روزنامه «نیویورک‌تایمز» روز گذشته (سه‌شنبه) در گزارشی نوشت: یک مقام ارشد دولت آمریکا در این‌باره گفت: حملات هکرها خیلی دقیق طراحی‌شده بود و به‌دنبال دستیابی به اطلاعاتی از مقام‌هایی بودند که پس از توافق هسته‌ای مسئول کار بر ادامه و اجرای آن هستند.

به نوشته نیویورک تایمز، وزارت امور خارجه آمریکا به‌دنبال کسب اطلاعاتی از این موضوع برخی افراد را از انجام حملاتی دولتی به کاربری‌شان در فیسبوک مطلع کرده است.

این گزارش دو هفته پس از آن منتشر می‌شود که خبرگزاری «رویترز» از اقدامات مقام‌های اروپایی علیه گروهی جاسوسی در فضای مجازی که گفته شده ممکن‌ است با سپاه پاسداران ایران مرتبط باشند، خبر داده بود.

پیشتر کارشناسان امنیت فضای مجازی، گروهی با نام «راکت کیتن» (بچه‌گربه موشکی) را شناسایی کرده بودند. اما ردپای فعالیت‌های این گروه به آغاز سال 2014 میلادی باز می‌گردد. آنها مدعی شده بودند بیشتر کسانی که هدف جاسوسی مجازی قرار گرفته‌اند از مقام‌های کشورهایی همچون عربستان سعودی، حوزه پیمان آتلانتیک شمالی یا دانشمندان هسته‌ای اسرائیل هستند.

به‌نوشته این روزنامه آمریکایی، هکرها ظاهرا تلاش کرده‌اند با استفاده از کاربری شبکه اجتماعی کارمندان جوان، به دیگر دوستان آنها در این وزارت‌خانه دسترسی یابند.

617 نمایش

نظر دادن