تاریخ انتشار: سه شنبه, 03 آذر 1394 ساعت 15:30

قیمت «تایر» 30درصد افزایش خواهد یافت؟

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک گفت: اگر قوانین واردات سخت‌تر شود و بارهای موجود در گمرک ترخیص نشود، باید منتظر بالا رفتن قیمت تایر باشیم.

عباس سماواتی در گفت‌وگو با آنا از رکود در بازار لاستیک و تعطیلی 20 درصد از هم صنفی‌های خود در بازار لاستیک خبر داد و افزود: با بالا رفتن مالیات، عوارض گمرکی و نهایتا قیمت خرید لاستیک برای فروشنده، حاشیه سود فروشندگان پایین آمده است و درنتیجه واحدهای صنفی فعال در این حوزه تعطیل می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه 10 درصد فروشندگان تایر به کلی جواز کسب خود را باطل کرده‌اند، اظهار کرد: برخی از همکاران سابق من سراغ کارهای دیگری مانند ساخت‌و ساز رفته یا پول خود را در بانک گذاشته‌اند.

سماواتی درباره بخشنامه‌های جدیدی که برای ساماندهی واردات تایر در منتشر شده است، هم گفت: ظاهرا قرار شده از واردات لاستیک وسایل نقلیه سنگین و بعضی از لاستیک‌های سواری جلوگیری شود، در حالی که اگر جایگزینی برای آن وجود نداشته باشد، افزایش قیمت تا سطح 30 درصد در بازار داخلی به راحتی پیش بینی می‌شود.

وی گفت: 40 تا 50 درصد لاستیک مورد نیاز کشور در شرکت‌های داخلی تولید می‌شود، بنابریان باید بیش از نصف نیاز کشور از طریق واردات تامین شود و در چنین وضعی هر چه قوانین واردات سخت تر شوند، قاچاق بیشتر می‌شود.

به گزارش آنا،‌ از اویل خرداد ماه سال جاری سازمان توسعه تجارت ایران سعی کرده است با اعلام بخشنامه‌هایی واردات تایر از کشورهای خارجی را ساماندهی کند. در سال 93 دلیل برخی تصادفات جادهای کشور، بی کیفیت بودن لاستیک‌های وارداتی اعلام شده بود.

697 نمایش

نظر دادن