تاریخ انتشار: یکشنبه, 21 تیر 1394 ساعت 11:01

تحریف سخنان رهبری در روزنامه کیهان؟!

تیتر نخست امروز روزنامه کیهان، به سخنان شب گذشته مقام معظم رهبری در دیدار دانشجویان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی با ایشان اختصاص دارد.

سایت خبرآنلاين مدعی شد:

اين روزنامه در حالي به نقل از معظم له تيتر زده است «مبارزه با آمریکا تعطیلی ندارد آماده باشید»، که ايشان در سخنانشان فرموده بودند: « مبارزه با استکبار، تعطیلی بردار نیست».

کيهان اين مطلب را به نقل از خبرگزاري تسنيم منتشر کرده اما اين خبرگزاري هم در متن گزارش خود به مبارزه با «استکبار» اشاره کرده است که کيهان آن را به «مبارزه با آمريکا» تغيير داده است.

اين نخستين باري نيست که اين اتفاق در روزنامه کيهان رخ مي دهد، چه آنکه مهر ماه سال 92 نيز چنين شد. درحالی که رهبر معظم انقلاب در دانشگاه افسری شهيد ستّارى‌  فرموده بودند «برخى از آنچه در سفر نيويورك پيش آمد، به نظر ما بجا نبود» ، که روزنامه کیهان در تیتر نخست خود به نقل از رهبری معظم انقلاب، نوشته بود «برخی کارها در نیویورک نابجا بود».

بهمن ماه سال 93 نيز روزنامه کيهان بخش هايي از صحبت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش و پدافند هوایی که به متوقف شدن فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی، به دلیل «اقتضای مذاکرات» اشاره داشت و از نگاه تحلیل گران از مهم‌ترین بخش‌های سخنرانی ایشان بود، به طور تمام و کمال از گزارش یک خود حذف کرد.

برخي رسانه ها در تحليل خود از اين رفتار کيهان نوشتند: کیهان با تغییر جمله «به جا نبود» به «نا به جا بود» ، قصد دارد تفسیر غلط خود را از سخنان رهبری به مخاطب القاء کند.

تصوير امروز روزنامه کيهان و مطلب منتشره در خبرگزاري تسنيم را در عکس هاي زير ببينيد:

روزنامه کیهان

متن خبر تسنیم

733 نمایش

نظر دادن