تاریخ انتشار: دوشنبه, 15 تیر 1394 ساعت 17:00

به هیچ وجه «چای» ننوشید!

شاید به اندازه کافی به کبد توجه نکنیم؛ ولی هر چیزی که می‌خوریم و می‌نوشیم، از آن می‌گذرد. بنابراین سالم نگه داشتنش بسیار مهم است.

به گزارش خبرنگار آخرین نیوز، مطلب انتهای همین خبر با عنوان "خوراکی هایی که کبد را تمیز می کنند" به نقل از سایت سلامت نیوز منتشر شده؛ همه مواد غذایی اعلام شده در این خبر به جز "چای سبز" ، قطعاً دارای خواص فراوانی هستند و توصیه سرویس سلامت آخرین نیوز به خوانندگان محترم این است که به هیچ وجه "چای" ننوشید!

گفتنی است مصرف گیاهی که امروزه به عنوان "چای" همه می شناسیم و تقریباً در خانه همه ایرانی ها موجود و خوراک اکثر مردم کشورمان است ، اساساً به واسطه اینکه یک گیاه کاملاً سمی می باشد، به هیج وجه توصیه نمی شود؛ حال چه می خواهد چای سیاه باشد یا از نوع سبز و قرمز و ... .

لازم به ذکر است هیچ حیوان گیاهخواری حتی ذره ای از برگ تازه چای را نمی خورد و این گیاه کلاً آفت ندارد. آفت گیاه چای در دنیا انسان است.

اما جایگزین آن را نیز به خوانندگان محترم پیشنهاد می کنیم.

http://www.akharinnews.com/images/94/4/4/25u7hcg.jpg

* چای کوهی یا پشمی (در زبان ترکی: توکلیجه)

شک نکنید که با دیدن این گیاه که در طبیعت ایران به وفور یافت می شود، به قدرت خداوند در خلق چنین گیاه زیبا و خوشبو پی خواهید برد. این گیاه پر خاصیت در دل کوه های ایران، جزو نعمت هایی است که با دیدن و بو کردنش (قبل از کنده شدن) هم می توان از آن انرژی مثبت گرفت!!!

چای کوهی در اروپا و آمریکا به نام سنت جونز شهرت دارد و مدتی است که بسیار معروف شده و برای درمان بسیاری از بیماری‌ها کاربرد دارد.

چای کوهی یک تقویت کنندۀ قوی برای اعصاب است . این گیاه ، مفرح ، نشاط انگیز و شادی آور بوده و دارای خاصیت ضد درد به ویژه دردهای مفصلی ، رماتیسمی ، سر درد ، سرگیجه و دردهای عصبی است.

چای کوهی یک تونیک (تقویت کننده ی) قوی برای اعصاب است. این گیاه مفرح، نشاط انگیز و شادی آور بوده و دارای خاصیت ضد درد به ویژه دردهای مفصلی، رماتیسمی، سردرد، سرگیجه و دردهای عصبی است.

مصرف این گیاه خستگی ذهنی را برطرف می سازد وبه علت انرژی زایی و نشاط انگیزی می تواند برای رفع خستگی و بی حوصلگی در افراد افسرده مورد استفاده قرار گیرد.

علاوه بر این ها چای کوهی اشتها آور و مدر ملایم است. هم چنین در تنظیم اعمال گوارشی و تقویت کبد به ویژه کمک به هضم غذا کاربرد دارد.

این گیاه در درمان بیماری های معده و روده با منشاء روانی و بیماری های اسهال توأم با تحریکات عصبی، نقش موثر و آرامش بخشی دارد.

با تحقیقات جدیدی که دانشمندان روی این گیاه معجزه آسا انجام داده‌اند، دریافته‌اند که چای کوهی می‌تواند ویروس‌ها را از بین برده و حتی برای از بین بردن ویروس بیماری AIDS نیز کاربرد دارد .

مدتی است دانشمندان درباره اثر این گیاه در درمان سرطان خون تحقیقات گسترده‌ای انجام داده و به نتایج درخشانی نیز دست یافته‌اند.

البته استفاده از این گیاه دارویی برای کسانی که قرص ضد بارداری، داروهای ضد آسم و ضد سرماخوردگی و حساسیت مصرف می‌کنند توصیه نمی‌شود.

 

خوراکی هایی که کبد را تمیز می کنند

سایت سلامت نیوز نوشت:

این نگاهی است به چند خوراکی که برای کبد مفید هستند و آن را تمیز می‌کنند:

- کمی سیر می‌تواند آنزیم‌های کبد را فعال کند تا بدن، سمومش را دفع کند.

- یک لیوان کوچک آب گریپ فروت تازه که سرشار از ویتامین سی و آنتی اکسیدان ها است.

- چغندر و هویج

- چای سبز (توصیه نمی شود)

- سبزیجات با برگ‌های سبز بزرگ مثل اسفناج

- آووکادو که یک ابرغذا است.

- سیب

- روغن زیتون

- انواع کلم‌ها به خصوص بروکلی

- لیمو

- گردو

- زردچوبه

21557 نمایش

نظر دادن