تاریخ انتشار: یکشنبه, 14 تیر 1394 ساعت 18:15

اعلام زمان دقیق بازگشایی قطعه ۴ آزادراه تهران - شمال

معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از آزادراه تهران- شمال دستور تکمیل هرچه سریعتر عملیات اجرایی منطقه ۴ این آزادراه را تا پایان ماه مبارک رمضان صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، علی نورزاد از آزادراه تهران- شمال، آزادراه منجیل- رودبار و کنارگذرهای لنگرود و بندر انزلی و آزادراه همت - کرج بازدید و دستور تکمیل و تسریع روند اجرای منطقه 4 آزادراه تهران - شمال را صادر کرد.

نورزاد از تکمیل قطعه 4 آزادراه تهران- شمال خبر داد و گفت: باقیمانده عملیات اجرایی منطقه 4 حدفاصل سه راهی کجور تا چالوس به طول 20 کیلومتر در حال اتمام است و در صورت تکمیل شدن عملیات، این محور درعید سعید فطر بازگشایی مجدد می شود.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در ادامه افزود: به منظور تسریع در اتمام عملیات قطعه یک نیز همزمان با ادامه کار پیمانکار چینی مناقصه‌ای برگزار شد که 5 پیمانکار ایرانی برای عملیات اجرایی باقیمانده مسیر انتخاب شدند که در حال حاضر مشغول تجهیز کارگاه و به دنبال آن شروع عملیات اجرایی هستند.

نورزاد در انتهای این سفر از آزادراه همت- کرج بازدید کرد و اظهار کرد: قطعه اول این آزادراه حدفاصل انتهای منطقه 22 شهرداری تهران تا منطقه گرمدره به طول 5کیلومتر تکمیل شده و با اتصال به آزادراه تهران-کرج در حال بهره‌برداری است.

وی افزود: قطعه دوم این آزادراه نیز از محدوده گرمدره تا شهرک جهان‌نمای‌کرج در دست احداث است که پیشرفت فیزیکی حدود 60 درصد دارد.

مدیر عامل شرکت ساخت وتوسعه تکمیل کریدور بین‌المللی شرق-غرب، روان سازی و کاهش ترافیکی روزانه محور تهران - کرج به میزان 40 درصد، کاهش 30 دقیقه‌ای زمان سفر، کاهش مصرف سوخت، کاهش بار ترافیکی درون شهری کرج با اتصال محور جدید به جاده چالوس و کلاک در دو مسیر رفت و برگشت و افزایش ایمنی و کاهش تصادفات را از جمله مزایای تکمیل و احداث آزادراه همت - کرج بیان کرد‌.

نورزاد یادآور شد: راه‌های شمال کشور مورد استفاده عموم مردم ایران است و توسعه آزادراه‌ها و بزرگراه‌های منتهی به شمال کشور به ویژه کریدورهای اصلی آن، علاوه بر تسهیل تردد و افزایش ایمنی، موجب توسعه صنعت گردشگری می‌شود.

701 نمایش

نظر دادن