تاریخ انتشار: پنج شنبه, 11 تیر 1394 ساعت 13:20

آژانس بین المللی اتمی: تهران به توافق 2013 پایبند است

همزمان با سفر یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران گزارش آژانس تصریح می کند که ایران همچنان به شروط توافق موقت هسته ای سال 2013 پایبند است.

آژانس بین المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه ساعاتی پیش از سفر مدیرکل آن به تهران، گزارش ماهانه خود در مورد روند اجرای توافق هسته ای موقت ایران و گروه 1+5 را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس که به نسخه ای از این گزارش محرمانه دست یافته، آژانس در گزارش خود تائید کرده است که تهران به مفاد توافق موقتی که در سال 2013 در شهر ژنو سوئیس به دست آمد، پایبند بوده است.

ایران در آن توافق، پذیرفت برنامه هسته ای خود را بیش از پیش گسترش نداده و در عین حال میزان ذخایر اورانیوم خود را در همان سطحی که در آن زمان بود، حفظ کند.

دراین گزارش آمده است:در پایان ماه گذشته میلادی (ژوئن) ذخیره اورانیوم غنی شده ایران بیش از 7 هزار و 537 کیلوگرم بوده است و این پایین تر از میزان مورد توافق در موافقتنامه موقت ایران و 5+1 در سال 2013 است؛ توافقی که حد 7 هزار و 650 کیلوگرم را تعیین کرده بود.

این گزارش درحالی منتشر می شود که روز چهارشنبه بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان گفت : مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی امشب (پنجشنبه شب) وارد تهران خواهد شد و درطول این سفر یک روزه،دیدارهایی با مسوولین ارشد جمهوری اسلامی ایران خواهد داشت.

به گفته وی، در این دیدارها در رابطه با موضوعاتی همچون همکاری های ایران و آژانس و سرعت بخشیدن به روند همکاری های دو طرف مذاکره خواهد شد. (فارس و ایرنا)

371 نمایش

نظر دادن