تاریخ انتشار: پنج شنبه, 11 تیر 1394 ساعت 08:40

آمانو براي عذرخواهي به تهران مي‌آيد

حسين شيخ الاسلام، مشاور بين الملل رئيس مجلس در روزنامه قانون نوشت:

سازمان آژانس بين المللي سابقه خيانت در امانت دارد. اين سازمان كه متاسفانه تنها سازمان بين المللي در زمينه بازرسي‌هاي هسته‌اي است با در اختيار گذاشتن اطلاعات دانشمندان هسته‌اي ما زمينه ترور و شهادت آنها را فراهم كرده است. مسئولان و ملت ايران هر گز اين خيانت را فراموش نخواهند كرد.

در اين باره مقام معظم رهبري تاكيد داشتند كه آژانس بين المللي انرژي هسته‌اي نه مستقل است و نه عادل ؛ از اين جهت مستقل نيست كه تحت تاثير قدرت‌هاي جهان و آمريكا قرار مي‌گيرد و در زمينه ايران نيز عادلانه رفتار نكرد. بايد به پرونده سياه اين آژانس خيانت در امانت در قبال مردم و دانشمندان هسته‌اي ايران را نيز اضافه كرد.

با اين حال قرار است یوکیا آمانو، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران بيايد و ديدارهايي داشته باشد. اين سفر و ديدارها در جريان مذاكرات هسته‌اي خواهد بود و نمي‌توان قاطعانه گفت سفر او چه تاثيري بر روند مذاكرات خواهد داشت.

به نظر مي‌رسد آمانو براي اطمينان بخشي به مسئولان ايراني به تهران مي‌آيد و به عبارتي مي‌خواهد در زمينه اشتباهات گذشته خود از ما عذرخواهي كند. او در سفر به تهران با رئيس جمهور و دبير شوراي عالي امنيت ملي كشور ديدار خواهد داشت و بايد ديد چه اندازه مي‌تواند اعتماد مسئولان ما را جلب كند.

1931 نمایش

نظر دادن