تاریخ انتشار: چهارشنبه, 10 تیر 1394 ساعت 08:10

احمدی‌نژاد جانشین الکسیس در یونان! (طنز)

آیدین سیار سریع در روزنامه قانون نوشت:

ساعت 9 صبح: می‌خوانیم شرکت تلگرام در توییتر خود اعلام کرده است که: شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت در ایران دسترسی به تلگرام را محدود کرده‌اند و تلگرام در تلاش است تا دلایل آن را بیابد.

خب دلیل این کار رو که همه ما می‌دونیم ولی واقعا خدا رو خوش میاد که این بندگان خدا (کارمندان تلگرام) رو اینقدر تو سردرگمی قرار بدیم؟ این بیچاره‌ها از همه جا بی‌خبر صبح تا شب از نظر منطقی و فنی دارن بررسی می‌کنن که چه مشکلی تو ایران پیش اومده که سرعت تلگرام اومده پایین، اونوقت ما اینجا هرهر به ریش‌شون می‌خندیم. آیا درسته که ما وقت اینها رو بگیریم؟ حتما می‌پرسید راه حل چیه؟ راه حل اینه که یک جوانمردی پیدا بشه و بره به اینا بگه مشکل اصلی اینه که مردم از این نرم افزار راضی هستن و بی‌چشم و روها برای خودشون استیکر هم درست میکنن و در حالی که می‌دونن ما ناراحت میشیم باز لذت می‌برن. البته اونها (تلگرامی‌ها) مطمئنا قدرت هضم این دلیل رو ندارن شاید سرشون‌رو بکوبن به دیوار، شاید تلگرام رو ببندن همگی برن به سفارت اکوادور پناهنده بشن، شاید تا آخر عمر تو یه بیمارستان روانی معشوقه‌شون رو صدا کنن ولی به هرحال وظیفه ما اطلاع رسانیه.

ساعت 10 صبح: در حالی که سر ملت به احسان علیخانی والیبال و دکل و روزه خواری یک مجری زن در برنامه تلویزیونی + عکس گرم است ،محمدجواد ظریف به وین رفته تا یک هل دیگر به مذاکرات بدهد و کار را تمام کند. حسین شریعتمداری از دیروز مذاکرات را شکست خورده می‌داند. احتمالا ظریف، صالحی و فریدون که دیروز به وین برگشتند مقاله را نخوانده‌اند وگرنه می‌فهمیدند که مذاکرات شکست خورده و این همه راه را تا وین نمی‌رفتند. حالا مقاله را می‌گوییم چشم‌شان نخورده ولی چرا شب قبل مذاکرات یک زنگ به حسین آقا نمی‌زنند که ببینند مذاکرات آخرش به کجا می‌رسد که تکلیف خودشان را بدانند؟

ساعت 12 ظهر: وضع اقتصادی یونان به شدت خراب است. دولت بانک‌ها را تعطیل کرده و بورس هم خوابیده است. یونانی‌ها یک الکسیس دارند که برخلاف الکسیس سانچز شیلیایی بیشتر دست بگیر دارد تا دست بده. این الکسیس کسی نیست جز نخست وزیر این کشور «الکسیس سیپراس» که الان یک قران پول ندارد تا قرضی که از صندوق بین المللی پول و اتحادیه اروپا گرفته را پس بدهد، خودپردازهای یونان هم 60 یورو بیشتر پول نمی‌دهند و آب در این کشور رو به قطعی کامل است! الان وضع آنجا به گونه‌ای است که اگر احمدی نژاد کاندیدا شود حتما رای می‌آورد. ایشان در مرحله اول 40، 50 کامیون اسکناس چاپ می‌کند و ماهی 45 یورو به یونانی‌ها یارانه می‌دهد. در اقدام بعدی با به کار بردن ترفندی که مخصوص ایشان است بانک‌ها را مثل دکل غیب می‌کند و به اتحادیه اروپا می‌گوید: کو؟ بیا بگرد. دیشب همه بانک‌ها از یونان رفتن و الان هیچی نداریم به شما بدیم! بعد هم اتحادیه اروپا را تهدید به نابودی می‌کند و آنها هم متعاقبا می‌زنند یونان را تحریم می‌کنند. با این شیوه یکی ،دو سالی در یونان خوش می‌گذرد ولی بعد از آن کم کم وعده‌ها محقق می‌شود و هیچ فقیری در کشور باقی نمی‌ماند و همه می‌میرند که یک فایده این روش این است که دیگر مثل دوران الکسیس یونانی‌ها دچار مرگ تدریجی نمی‌شوند. یک دفعه کلهم اجمعین در اثر پاکدستی دیلیت می‌شوند و می‌روند پی کارشان. بعد از چند سال یونان تبدیل به زمین بی آب و علف خالی از سکنه می‌شود که به راحتی می‌شود به جای کویر لوت وثیقه بانکی قرارش داد و وام میلیاردی گرفت. ‌

1257 نمایش

نظر دادن