تاریخ انتشار: یکشنبه, 03 خرداد 1394 ساعت 12:40

نقشه عضو داعش برای ترور رئیس‌جمهوری آلمان!

رسانه‌های آلمانی خبر دادند که یک عضو عراقی‌الاصل داعش در آلمان قصد ترور رئیس‌جمهوری این کشور را داشت.

به‌گزارش خبرگزاری آنا به‌نقل از پایگاه خبری «اسپوتنیک»، مقام‌های سوئیسی درحال تحقیق درباره طرح ترور «یوآخیم گاک» رئیس‌جمهوری آلمان به‌وسیله فرد افراط‌گرای طرفدار داعش هستند.

روزنامه «برلین مورگان‌پست» با انتشار این خبر نوشت: جوانی 27 ساله به‌وسیله مقام‌های امنیتی سوئیس به تلاش برای ترور رئیس‌جمهوری آلمان به‌وسیله بمب و مواد شیمیایی متهم شده است.

مقام‌های سوئیسی با تاکید بر تلاش فرد دستگیرشده برای ایجاد شبکه سرّی به‌ عنوان شاخه داعش تاکید کردند: این جوان قصد داشت رئیس‌جمهوری آلمان را در محل اقامتش در برلین هدف قرار دهد.

همچنین حمله به بیمارستان و کارخانه داروسازی از دیگر اتهامات مطرح‌شده علیه جوان 27 ساله عراقی‌الاصل به‌وسیله مقام‌های سوئیس عنوان شده است.

در همین زمینه پایگاه خبری «دویچه وله» گزارش کرد: این فرد 27 ساله عراقی‌الاصل در ماه مارس سال 2014 در کانتون «شاف‌هاوزن» سوئیس بازداشت شده است و اتهام مشخصش، در اختیار داشتن مواد منفجره خطرناک و گازهای سمی عنوان می‌شود.

دادگاه جزایی سوئیس برای این تروریست احتمالی به‌دلیل همکاری با گروه داعش تقاضای زندان کرده است. گفته می‌شود او حلقه رابط داعش و افرادی در اتریش، آلمان و انگلیس بوده است.

781 نمایش

نظر دادن