تاریخ انتشار: جمعه, 01 خرداد 1394 ساعت 17:08

عضوگیری «هرمی» در یک بانک خصوصی!

یک بانک در طرحی تازه برای جمع‌آوری منابعی که مشخص نیست قرار است در کجا هزینه شود،‌ سیستم عضوگیری‌ای مشابه شرکت‌های هرمی را پیاده‌سازی کرده‌ است.

به گزارش اقتصادی آنا، پیش از این بانک‌ها با اجرای طرح‌هایی برای توسعه حساب‌های قرض‌الحسنه جوایز ویژه‌ای ارائه می‌دادند. این موضوع چند بار از سوی مسئولان نظام بانکی مورد انتقاد قرار گرفت و حتی بانک مرکزی برای کنترل این وضع بخشنامه‌هایی صادر کرد.

اما موضوع این گزارش نقد رفتار بانک‌ها در جذب منابع قرض‌الحسنه نیست،‌ بلکه روش تازه یک بانک برای جذب منابعی است که عنوان قرض‌الحسنه هم ندارند،‌ اما به آنها جایزه پرداخت می‌شود.

هدف این «جشنواره» که توسط یک بانک خصوصی‌شده برگزار می‌شود، اهمیت دادن به موضوع خانواده و پاسداشت این نهاد مقدس عنوان شده‌ است.

در این طرح هر یک از مشتریان فعلی بانک این فرصت را دارند تا با معرفی حداکثر 4 نفر از اعضای خانواده خود برای افتتاح حساب، شرایطی را فراهم کنند تا با برنده شدن هریک از افراد خانواده، 4 عضو دیگر خانواده نیز از جوایز ویژه‌ای برخوردار شوند.

همچنین مشتریانی که در طی مدت «جشنواره» نسبت به افتتاح حساب یا افزایش موجودی خود اقدام کنند می‌توانند با عضویت خانواده خود حداکثر تا 4 نفر دیگر شانس برنده شدن خود در قرعه کشی را افزایش دهند.

افراد شرکت‌کننده در جشنواره، علاوه بر همسر و فرزندان بالای 18 سال خود می‌توانند پدر، مادر، خواهران و برادران خود را نیز به عنوان اعضای جدید (حداکثر تا 5 نفر) معرفی کنند.

جایزه اصلی این جشنواره 150 میلیون تومان کمک هزینه خرید خودرو اسپورتیج است! این در حالی است که در فراخوان شرکت در این جشنواره اصولا عنوان حسابی که قرار است افتتاح شود نیز مشخص نیست.

در واقع معلوم نیست مشتریان پول خود را در حساب قرض‌الحسنه یا در حساب سپرده کوتاه‌مدت قرار خواهند داد؟ از سوی دیگر آیا افتتاح این حساب فقط برای شرکت در جشنواره است یا به آن سود هم تعلق می‌گیرد؟ همچنین آیا موجودی این حساب صرف منابع قرض‌الحسنه بانک خواهد شد یا خیر؟

756 نمایش

نظر دادن