تاریخ انتشار: چهارشنبه, 30 ارديبهشت 1394 ساعت 16:42

باج آمریکا به اسرائیل بر سر توافق با ایران

آمریکا در حال بررسی دادن جنگنده های اف 35 به اسرائیل در برابر توافق هسته ای با ایران است.
عصر ایران: منابع اسرائیلی گفته اند که آمریکا در حال بررسی ارائه جنگنده های اف 35 و سامانه های ضدموشکی به اسرائیل در مقابل امضای توافق نهایی هسته ای با ایران است.

خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش داد؛ آمریکا قصد دارد با این اقدام، رضایت اسرائیل را در برابر توافق هسته ای با ایران جلب کند.

اسرائیل هم اکنون مهمترین مخالف توافق میان ایران و گروه 1+5 بر سر برنامه هسته ای تهران است.

اف 35 یکی از پیشرفته ترین جنگنده های آمریکا و جهان است. این جنگنده در سال 2006 توسط شرکت آمریکایی لاکهید مارتین ساخته شد و تا سال 2014 میلادی تعداد 115 فروند از این نوع جنگنده، تولید شد. هم اکنون تنها کشورهای آمریکا و انگلیس از این جنگنده ها استفاده می کنند.

باج بزرگ آمریکا به اسرائیل بر سر توافق ایران

یک فروند جنگنده اف 35 ارتش آمریکا در حال برخواستن از سطح ناوهواپیمابر این کشور

ایران و گروه 1+5 (آمریکا، فرانسه، انگلیس، چین، روسیه و آلمان) از سال ها پیش تاکنون برای دست یابی به راه حلی برای مسئله هسته ای تهران مذاکره می کنند. پیش بینی می شود دو طرف تا تیرماه آینده به راه حل جامع و نهایی در این زمینه دست یابند.

آمریکا مهمترین عضو گروه 1+5 در مذاکرات هسته ای با ایران است.

روزنامه اسرائیلی هاآرتس در شماره چهارشنبه به نقل از منابع آگاه که نامی از آنها نبرد نوشت: اسرائیل و آمریکا تماس های مقدماتی و غیررسمی را برای بررسی چگونگی حمایت امنیتی واشنگتن از تل آویو آغاز کرده اند. این تماس ها در سایه شرایط فعلی در منطقه به ویژه احتمال دست یابی به توافق هسته ای با ایران صورت می گیرد.

باج بزرگ آمریکا به اسرائیل بر سر توافق ایران

یک فروند جنگنده اف 35 ارتش آمریکا

هآرتس افزود: دولت آمریکا قصد دارد در صورت امضای توافق هسته ای با ایران، کمک های امنیتی جدی به اسرائیل ارائه کند. از جمله این کمک ها می توان به ارائه جنگنده های اف 35 و سامانه های ضدموشکی اشاره کرد.

علاوه بر این، آمریکا همچنان به تعهدات خود درباره حفظ برتری نظامی اسرائیل در منطقه ادامه خواهد داد.
562 نمایش

نظر دادن