تاریخ انتشار: پنج شنبه, 17 ارديبهشت 1394 ساعت 20:00

تحولات یمن؛ سرنگونی بالگرد آپاچی عربستان

همزمان با اقدام متجاوزان سعودی به از سرگیری حملات گسترده هوایی به استان صعده در شمال یمن خبر رسیده است که قبائل یمنی موفق شدند یک بالگرد آپاچی عربستان را در این استان سرنگون کنند. «عربستان در حمله به یمن بمب های جدید سنگرشکن آمریکا را آزمایش می کند.»

متجاوزان سعودی حملات گسترده هوایی به استان صعده در شمال یمن را از سرگرفتند.

منابع یمنی اعلام کردند در حملات امروزِ هواپیماهای جنگی عربستان به مناطق مسکونی صعده، ده ها غیرنظامی شهید یا زخمی شدند. مناطق مسکونی و تاسیسات زیربنایی در صنعا، حدیده و حجه هم هدف حملات هوایی عربستان قرار گرفت.

کشتی‌ های جنگی و توپخانه رژیم سعودی نیز سواحل و مناطق مرزی یمن را گلوله باران کردند.

در حمله موشکی کشتی های جنگی عربستان به مناطق مسکونی و یک بیمارستان در شهر بندری «الحدیده» در غرب یمن بیش از 50 تن زخمی شدند. همزمان با تجاوز هوایی، زمینی و دریایی عربستان به یمن مقامات سعودی یمنی ها را به تشدید حملات تهدید کردند.

موفقیت های قائل یمنی

به گزارش شبکه خبر، گزارش ها از موفقیت قبائل یمنی در سرنگون کردن یک فروند بالگرد آپاچی عربستان در استان صعده حکایت دارد.

در پاسخ به تشدید حملات سعودی ها، قبایل یمنی به شهر مرزی «نجران» عربستان حمله و هشت پایگاه نظامی عربستان را به کنترل خود درآوردند. در درگیری قبایلی یمنی با ارتش عربستان 16 نظامی سعودی از جمله یک افسر ارشد کشته شدند.

گزارش ها از جنوب یمن نیز حاکی است نیروهای ارتش و کمیته های مردمی منطقه «التواهی» عدن را از وجود تروریست های القاعده و شبه نظامیان وابسته به رئیس جمهور فراری این کشور پاکسازی کردند و کنترل سواحل، پایگاه نظامی، ساختمان رادیو و تلویزیون و ساختمان های اداری و هتل ها را در این منطقه به دست گرفتند.

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی در استان «شبوه» نیز تروریست های القاعده را از منطقه «المصنعه» بیرون راندند.

دولت مستعفی یمن در نامه ای به شورای امنیت، دخالت نظامی فوری نیروهای خارجی را در این کشور خواستار شد.

سفر جان کری به عربستان

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، نیز برای بررسی اوضاع یمن و گفتگو با مقامات سعودی در این خصوص در ریاض به سر می برد.

آزمایش بمب های آمریکایی سنگر شکن در یمن

منابع خبری فاش کردند عربستان در حملات به یمن با هماهنگی و همکاری آمریکا تولیدات جدید صنایع تسلیحاتی این کشور از جمله بمب های جدید سنگرشکن را آزمایش می کند.

765 نمایش

نظر دادن