تاریخ انتشار: دوشنبه, 07 ارديبهشت 1394 ساعت 12:52

آخرین وضعیت استیضاح وزیر نفت

رئیس کمیته نفت، گاز و پتروشیمی مجلس از حضور وزیر نفت در جلسه روز سه‌شنبه کمیسیون انرژی خبر داد.

«وزیر نفت» سه‌شنبه به کمیسیون انرژی مجلس می‌رود«سیدشکرخدا موسوی» نماینده مردم اهواز از حضور وزیر نفت در جلسه روز سه‌شنبه کمیسیون انرژی مجلس خبر داد.

رئیس کمیته نفت، گاز و پتروشیمی مجلس افزود: وزیر نفت برای پاسخ به سوال بنده در مورد «دکل‌های حفاری» در کمیسیون انرژی حضور پیدا می‌کند.

موسوی در پایان گفت: بحث استیضاح وزیر نفت همچنان به قوت خود باقی است و در حال جمع‌آوری امضاء هستیم.

نماینده مردم اهواز پیش از این در تاریخ 15 بهمن 93 در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، از جمع آوری امضاء برای استیضاح وزیر نفت خبر داد.

وی افزود: برای طرح استیضاح بیژن نامدار زنگنه تاکنون حدود 12 امضا جمع آوری شده است.

رئیس کمیته نفت، گاز و پتروشیمی تصریح کرد: استیضاح وزیر نفت 15 محور دارد که مهمترین محور آن واگذاری دکل‌های حفاری دریایی به شرکت‌های خارجی چینی و هندی است.

وی افزود: همچنین عدم مواضع اصولی در راستای کاهش قیمت، خام فروشی، عدم توسعه پالایشگاه‌ها و حضور تعدادی از مدیران مرتبط با جریان کرسنت در راس شرکت‌های مهم نفتی از دیگر محورهای استیضاح به شمار می‌رود.

موسوی تصریح کرد: بنا داریم فرآیند استیضاح وزیر نفت را تا پایان ادامه دهیم و حتی اگر در صحن علنی رای نیاورد آن را پیگیری خواهیم کرد تا مردم از وضعیت مطلع شوند.وی اول اسفند 93 نیز در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، در مورد آخرین وضعیت طرح استیضاح وزیر نفت، گفت: با جدیت این طرح را پیگیری خواهیم کرد.

وی افزود: در حال حاضر تعداد امضاهای طرح استیضاح وزیر نفت به 20 امضا رسیده است که بیشتر هم خواهد شد.

رئیس فراکسیون نفت، گاز و پتروشیمی مجلس تصریح کرد: طرح استیضاح وزیر نفت را بعد از اتمام بررسی بودجه به هیئت‌رئیسه مجلس تحویل خواهیم داد.

موسوی ادامه داد: متاسفانه وزیر نفت به شرکت حفاری ایران فشار وارد می‌آورد و شاید تا قبل از این 3 هزار نیرو در صنعت حفاری حذف شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر 16 الی 17 دکل هندی، چینی و ژاپنی مشغول به کار هستند و قرار است فاجعه‌ای در صنعت نفت رخ دهد.

موسوی اظهارداشت: حفاری نفت در اختیار اجنبی‌ها قرار گرفته و صنعتی که امام(ره) آن را ملی اعلام کرده بود از ملی بودن خارج خواهد شد.
منبع: باشگاه خبرنگاران

786 نمایش

نظر دادن