تاریخ انتشار: یکشنبه, 06 ارديبهشت 1394 ساعت 14:10

ماجرای تمساح در صحن علنی مجلس/ اعتراض نمایندگان

تلاش وزیر کشور و رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر برای ارائه موضوع تمساح خلیج فارس در صحن علنی مجلس، باعث اعتراض نمایندگان شد. نمایندگان عقیده داشتند که تمساح ربطی به دستور جلسه ندارد و برای وقت کشی و انحراف بحث است.

به گزارش شبکه خبر، مطرح کردن ماجرای دستگیری تمساح خلیج فارس در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی توسط وزیر کشور و رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر، باعث اعتراض نمایندگان و تذکر نایب رئیس مجلس شد.

رحمانی فضلی که امروز یکشنبه 7 فروردین، برای ارائه توضیحات درباره سخنان چندی پیش خود مبنی بر خطرات نفوذ قاچاقچیان و پول های کثیف در عرصه سیاسی و به ویژه انتخابات، به مجلس فراخوانده شده بود، در میانه نطق خود به ارائه توضیحاتی درباره نحوه دستگیری قاچاقچی مشهور به تمساح خلیج فارس پرداخت و از سردار مویدی، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خواست که با حضور در جایگاه، فعالیت های این شخص و عملیات دستگیری اش را برای نمایندگان تعریف کند.

سردار مویدی در مجلس

هنگامی که به درخواست وزیر کشور، بسته تصویری (پاور پوینت) مربوط به این قاچاقچی، شامل تصاویر تمساح، کارت های شناسایی، نقشه خلیج فارس و مطالب مربوط به این شخص از نمایشگرهای مجلس پخش شد، حجت الاسلام ابوترابی که ریاست جلسه را بر عهده داشت، ضمن مهم و مفید دانستن موضوع تمساح، از وزیر خواست درباره دستور جلسه به سخنانش ادامه دهد و موضوع قاچاق و مفاسد اقتصادی به زمان دیگری موکول شود.

تمساح خلیج در مجلس

تمساح خلیج در مجلس

تمساح خلیج در مجلس

تمساح خلیج در مجلس

در ادامه، سردار مویدی، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر که همراه با وزیر در جلسه شرکت کرده بود، به جایگاه رفت تا درباره قاچاقچی مشهور به تمساح خلیج فارس توضیحاتی ارائه دهد.
 
سردار مویدی: در آن جلسه که آقای وزیر صحبت کردند، بنده رئیس آن جلسه بودم و آقای وزیر به دعوت بنده تشریف آوردند. آنچه که آقای وزیر در آنجا مطرح فرمودند، درباره تهدیدات مواد مواد مخدر و اینکه چه خطراتی متوجه جامعه و نظام می شود، بود. ایشان فرمودند اگر رصد نشود و کنترل نشود احتمال اینکه آسیب این پول ها متوجه حوزه های دیگر شود متصور است. آنچه که گفته شد این بود، حالا رسانه ها برداشت های مختلفی کرده اند. اما این مورد (تمساح) که ما 5سال روی آن کار کردیم با 35 سال سن و گردش مالی حدود 2 هزار میلیارد تومان در زمینه قاچاق مواد مخدر در خلیج فارس فعالیت می کرد.


ابوترابی: جناب آقای وزیر، بحثی که برادر ارجمند ما - سردار مویدی- مطرح می کنند، مهم، لازم و ضروری است اما جلسه فعلی اقتضای طرح این موضوع را ندارد. آنچه که قرار بود و بنده هم توضیح دادم این بود که در این جلسه از بیانات شما درباره موضوع و برداشت ها و تحلیل هایی که از سخنانتان شده بود بفرمائید. ما و همکارانمان آماده ایم که در جلسه دیگری بطور جدی درباره مفاسد اقتصادی، پول های کثیف، راهکاری شما و کمک هایی که مجلس می تواند ارائه دهد، در خدمت شما و عزیزان باشیم.

در ادامه، مجلس با ارائه توضیحات رحمانی فضلی درباره پول های کثیف ادامه یافت.

2569 نمایش

نظر دادن