تاریخ انتشار: پنج شنبه, 03 ارديبهشت 1394 ساعت 10:33

واکنش به پخش سخنرانی هاشمی از تلویزیون

روزنامه آرمان: رئیس پیشین سازمان صداوسیما و برادر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، طی یادداشتی، پخش بخش‌هایی از سخنرانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در رسانه ملی را مورد تحلیل و ارزیابی قرار داد.

محمد هاشمی گفت: «چند سالی است که هیچ یک از برنامه‌های آیت‌الله هاشمی از طریق صداوسیما پوشش داده نمی‌شود. این در حالی است که اخیرا سخنانی از ایشان از تلویزیون پخش شد و می‌شود به جرات اذعان داشت این اقدام تحت تاثیر افکار عمومی صورت گرفته است؛ گرچه سخنرانی ایشان در مراسم گرامیداشت بانو خدیجه ثقفی، بانوی انقلاب صورت گرفته بود و خود برنامه به خودی خود حائز اهمیت فراوان بود.

 به هر حال تاثیر همسر امام خمینی (ره) با توجه به شخصیت ایشان در راه مبارزه برای انقلاب بسیار چشمگیر است و وقتی برنامه ویژه‌ای برای سالگرد بانوی انقلاب برگزار می‌شود، صداوسیما خود را باید مسئول بداند که آن مراسم را پوشش دهد.

هر چند پخش همین برنامه سوای سخنرانی آیت‌الله هاشمی با 10 روز تاخیر اتفاق افتاد که می‌شود گفت احتمال دارد تاخیر در پخش این برنامه هم به خاطر سخنرانی آیت‌الله هاشمی بوده است!

بنابراین پخش سخنرانی آیت‌الله هاشمی در برنامه بزرگداشت بانو خدیجه ثقفی هیچ نشانی از تغییر روند تصمیم‌گیری‌ها ندارد؛ چرا که آیت‌الله هاشمی به صورت مستمر در برنامه‌های ویژه داخلی شرکت دارند و با شخصیت‌های مهم خارجی هم دیدار می‌کنند که هیچ کدام از طریق صداوسیما اطلاع‌رسانی نمی‌شود.

حتی با توجه به جایگاه ایشان در مجمع تشخیص مصلحت نظام هم اطلاع‌رسانی کامل برنامه‌های ایشان اتفاق نمی‌افتد. از طرفی دلیل روشنی برای عدم‌ پخش تصویر ایشان در صداوسیما بیان نمی‌شود.

این سوال که چرا باید برنامه‌های آیت‌الله هاشمی و سخنان مهم ایشان پخش نشود، چند سال است که بدون پاسخ مانده است. درباره برنامه اخیر هم اگر تاثیر افکار عمومی نبود تصور نمی‌کنم که دست به چنین کاری زده می‌شد.

از این‌رو به نظر می‌رسد یا باید دلیل عدم پوشش برنامه‌های ایشان از سوی صداوسیما به روشنی بیان شود یا برای اینکه افکار عمومی قانع شود که هیچ محدودیتی برای پخش برنامه‌ها و سخنان ایشان وجود ندارد، از این پس بر اطلاع‌رسانی برنامه‌های ایشان مداومت شود.

فقط و فقط این تداوم است که می‌تواند ثابت کند روند تصمیم‌گیری در صداوسیما دچار تغییر شده و معتدل‌تر شده‌ است. غیر از این باید گفت که با یک گل بهار نمی‌شود! با یک بار پخش محدود سخنان آیت‌الله هاشمی نمی‌شود حکم به معتدل شدن مدیران صداوسیما داد.»

2535 نمایش

نظر دادن