تاریخ انتشار: پنج شنبه, 03 ارديبهشت 1394 ساعت 10:33

نامه به قوه قضاییه درباره آزادی وکلای زندانی

به دنبال ارسال نامه رئیس کانون وکلای مرکز به رئیس قوه قضاییه برای آزادی وکلای زندانی، قوه قضاییه به این نامه پاسخ داد.

خبرگزاری تسنیم: علی نجفی توانا، رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز ددر واکنش به ارسال لیست وکلا برای عفو به قوه‌قضاییه اظهار داشت: با توجه به ظرفیت قانون مجازات اسلامی در خصوص پیش‌بینی برخی مکانیزم‌ها درباره تجدیدنظر در مجازات محکومان کیفری از جمله ماده 10، 23 و 134 چند نامه برای مسئولان قضایی کشور تنظیم، ارسال و تقاضا کردیم برای سبک کردن بار جمعیت زندانی کشور با استفاده از این مکانیزم‌ها نسبت به بازنگری در مجازات این افراد اقدام شود که در نتیجه بخش مهمی از زندانیان کشور امکان آزادی را خواهند داشت.

وی ادامه داد: در این میان نیز برخی وکلای دادگستری در راستای دفاع از موکل خود، دارای محکومیت کیفری بودند و می‌توانستند از این موقعیت استفاده کنند؛. خوشبختانه نگاه واقع‌بین و منطقی مسئولان در قوه قضاییه نهایتاً زمینه‌ای را فراهم کرد که طبق دستور مسئولان ذی‌‌صلاح، درخواست شد تا کانون وکلا لیست اسامی افرادی که مشمول این بازنگری می‌شدند را به فوریت تهیه و برای مسئولان قضایی ارسال کند.

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز بیان کرد: در حال حاضر در شرف تهیه لیست اسامی هستیم.

نجفی‌توانا با اشاره به اینکه این وکلا در تهران و شهرستان‌ها زندانی هستند، گفت: تصور می‌کنم کمتر از 10 نفر مشمول محکومیت کیفری بوده و امکان استفاده از ظرفیت برایشان وجود دارد ولی عمدتاً این وکلا در این زمینه برای اقدام مربوط به دفاع از موکل خود دچار مشکل شدند.

519 نمایش

نظر دادن