تاریخ انتشار: چهارشنبه, 02 ارديبهشت 1394 ساعت 13:02

مسابقه جذب سپرده بانکی دوباره آغاز شد! + تصویر

با نزدیک شدن به زمان اعلام‌شده برای کاهش نرخ سود بانکی، برخی بانک‌ها و موسسات اعتباری به تهییج مشتریان برای سپرده‌گذاری پیش از آن زمان رو آورده‌اند.

به گزارش آنا، ابتدای هفته جاری بود که عبدالناصر همتی مدیرعامل بانک ملی ایران از توافق بانک‌های دولتی و خصوصی بر سر کاهش نرخ سود خبر داد.

به گفته او، با توجه به کاهش نرخ تورم و تأکید رئیس‌جمهوری و دیدگاه‌ها و نظرات وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس‌کل بانک مرکزی، مدیران بانک‌ها توافق کردند در اولین مرحله سود علی‌الحساب سپرده‌های یک ساله را به 20 درصد کاهش داده و سود تسهیلات مشارکتی رایج بانک‌ها را بسته به نوع فعالیت 2 تا 3 درصد کاهش دهند.

قرار است در صورت تایید نهایی، نرخ‌های جدید از 15 اردیبهشت ماه عملیاتی شود.

پیش از این شورای پول و اعتبار حداکثر نرخ سود سپرده را 22 درصد تعیین کرده و برای کاهش این سقف نیز محدودیتی وجود ندارد. به گفته علی اصغر میرمحمد صادقی مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی، بانک‌ها در کاهش نرخ سود مختارند و می‌توانند درباره رقم آن تا سقف 22 درصد با هم توافق کنند.

با این حال گفته می‌شود کاهش نرخ سود به 20 درصد به مصوبه شورای پول و اعتبار نیازمند است و بانک‌ها برای عملیاتی کردن تصمیم خود منتظر بازگشت رئیس کل بانک مرکزی از سفر اجلاس بانک جهانی هستند.

در این گیرودار که هنوز وضع کاهش نرخ سود مشخص نیست، برخی موسسات مالی و اعتباری و بانک‌ها برای جذب مشتری بیشتر به اقدامات ضربتی رو آروده‌اند.

یکی از این موسسات دارای مجوز از بانک مرکزی که تا پیش از این به طور غیرقانونی و برخلاف مصوبه شورای پول و اعتبار در یکی از طرح‌های سپرده خود 24 درصد سود به مشتریان خود می‌داد، با ارسال پیامک به آنها اعلام کرده که آخرین فرصت افزایش موجود سپرده‌ها 10 اردیبهشت ماه است.

یکی از بانک‌های کوچک نیز با نصب اطلاعیه‌های کوچک بر روی شیشه شعب خود اطلاع‌رسانی کرده که فرصت چندانی برای افتتاح حساب سپرده با سود 22 درصد باقی‌ نماند‌است.

3032 نمایش

نظر دادن