تاریخ انتشار: چهارشنبه, 02 ارديبهشت 1394 ساعت 10:25

روزنامه کیهان: اتحاد همان مشارکت است

روزنامه کیهان در گزارشی با تیتر «حزب منحله مشارکت در پی تغییر تابلو برای بازگشت بی‌هزینه» نوشت:
 
«کارشناسان و شخصیت‌های سیاسی کشور در واکنش به اعطای مجوز فعالیت به حزب «اتحاد ملت ایران اسلامی» از سوی وزارت کشور، اظهار داشتند: اخذ مجوز حزب اتحاد ملت ایران احیای حزب منحله مشارکت محسوب می‌شود.
 
به گزارش فارس، حسینعلی امیری، قائم‌مقام وزیر کشور و سخنگوی وزارت کشور، اعلام کرد که «با توجه به تکمیل بودن پرونده و وصول استعلامات مربوطه با ایجاد حزب اتحاد ملت موافقت شد». 
 
طبق اخباری که پیش از این در رسانه‌ها رصد و پیگیری شده است به نظر می‌رسد که هدف اصلی اصلاح طلبان از تشکیل این حزب جدید اصلاح طلب، انتخابات مجلس شورای اسلامی است که قرار است اسفند امسال برگزار شود.
 
نگرانی از تاسیس این حزب زمانی بیشتر شد که با نگاهی اجمالی به هیئت موسسان این حزب به وضوح اسامی اعضاء حزب منحله مشارکت که به صراحت خواهان عبور از انقلاب و جمهوری اسلامی هستند، مشاهده می‌شود. اعضای موسس حزب «اتحاد ملت ایران اسلامی» همان افرادی هستند که سال ۹۰ طی نامه‌ای به خاتمی عملاً اصلی‌ترین نهاد امنیتی کشور و همچنین سلامت انتخابات‌ها در ایران را زیر سوال برده و تلویحاً خواستار تحریم انتخابات‌ها در کشور شدند.
 
فعالان حزب منحله مشارکت نباید با عنوان جدید فعالیت کنند
عضو ادوار شورای مرکزی خانه احزاب در گفتگو با فارس، مجوز گرفتن حزب اتحاد ملت ایران را دور زدن قانون توصیف کرد و گفت: نباید فعالان حزب مشارکت تحت هیچ عنوان دیگری مجوز فعالیت بگیرند.
 
عضو ادوار خانه احزاب مجوز گرفتن حزب اتحاد ملت ایران را دور زدن قانون توصیف کرد و گفت: نباید فعالان حزب مشارکت تحت هیچ عنوان دیگری مجوز فعالیت بگیرند.
 
اخذ مجوز حزب اتحاد ملت ایران احیای حزب منحله مشارکت محسوب می‌شود
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با همین خبرگزاری ضمن انتقاد از اخذ مجوز حزب اتحاد ملت ایران گفت: افراد حزب منحله مشارکت نباید بتوانند حزب دیگری با نام جدید تاسیس کنند چرا که این احیای حزب مشارکت محسوب می‌شود و به فضای سیاسی کشور خسارت وارد می‌کند.
 
عناصر کلیدی حزب منحله مشارکت، حزب «اتحاد ملت ایران اسلامی» را تاسیس کردند
عضو کمیسیون امنیت‌ملی مجلس در گفتگو با تسنیم گفت: اگر قرار باشد یک حزب توسط قوه قضاییه از فعالیت منع شود و سپس در قالب یک حزب جدید به عنوان و مفهوم دیگر اما با اهداف همان حزب منحله مجوز بگیرد و فعالیت کند قطعا وجاهت قانونی ندارد.
 
محمد صالح جوکار عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: متاسفانه وزارت کشور بدون رعایت نوبت و خارج از ضوابط قانونی دست به صدور مجوز برای این حزب زده است.
 
عضو کمیسیون امنیت خاطرنشان کرد: مجلس قطعا در برابر این اقدام واکنش نشان خواهد داد تا روشن شود در لایه‌های پنهان وزارت کشور چه می‌گذرد؟
 
حزب «اتحاد ملت» همان اهداف حزب منحله «مشارکت» را دنبال خواهد کرد
لطف‌الله فروزنده عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی درباره تشکیل حزب جدیدی تحت عنوان «اتحاد ملت ایران اسلامی» که به عنوان بدل حزب مشارکت به حساب می‌آید، گفت: افکارعمومی هوشیار است و این مسئولان هستند که باید با دقت و توجه دوچندان مراقب باشند افرادی با سابقه سیاه به فعالیت‌های سیاسی و جایگاه گذشته خود بازنگردند.
 
اعطای مجوز به احزاب منحله با عنوان جدید امنیت ملی کشور را به مخاطره می‌اندازد
عوض حیدرپور در گفتگو با تسنیم، در مورد اعطای مجوز وزارت کشور به حزب اتحاد ملت ایران اسلامی که همسو با جبهه منحله مشارکت است، گفت: مجوز به احزابی که همسو با جبهه منحله مشارکت هستند، امنیت ملی کشور را به مخاطره می‌اندازد.
 
عوض حیدرپور عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد اعطای مجوز وزارت کشور به حزب اتحاد ملت ایران اسلامی که همسو با جبهه منحله مشارکت است، گفت: جبهه منحله مشارکت در دورانی که به صورت قانونی فعالیت می‌کرد اقدامات و رفتارهایی از خودش نشان داد که موجب نگرانی و دغدغه مردم و مسئولان شده بود، حالا اگر کسانی بخواهند روش جبهه منحله مشارکت را ادامه دهند، قطعا موجب نگرانی مجلس و ملت خواهد شد.
565 نمایش

نظر دادن