تاریخ انتشار: چهارشنبه, 02 ارديبهشت 1394 ساعت 09:52

جنتی نمایندگان را قانع کرد

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از حضور و پاسخ های علی جنتی به سوالات نمایندگان در کمیسیون فرهنگی مجلس خبر داد و گفت: دو نماینده سوال کننده از پاسخ های جنتی قانع و 4 سوال کننده دیگر اعلام نظر خود را مراعا گذاشتند.

حجت الاسلام سیدعلی طاهری در گفت وگو با ایرنا با تشریح جلسه روز سه شنبه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در جلسه کمیسیون به سوالات نمایندگان در موضوعات مختلف پاسخ داد که در مورد سوال اول زهره طبیب زاده نوری نماینده مردم تهران از پاسخ وزیر به سوال خود در مورد برخورد با نشریه های هنجارشکن قانع شد.

وی سوال دوم را طرح شده از سوی حامد قادرمرزی نماینده مردم قروه عنوان کرد و ادامه داد: قادرمرزی این سوال خود را درباره اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای مقابله با تهاجم فرهنگی گسترده دشمنان مطرح کرد که ارایه نظر خود را برای قانع شدن یا نشدن از پاسخ وزیر و کسب اطلاع بیشتر در این خصوص به زمان دیگری موکول کرد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: نصرالله پژمان فر نماینده مردم مشهد سومین سوال کننده از جنتی بود که سوالی را درباره برگزاری جشنواره فیلم فجر مطرح کرد و پاسخ های وزیر توانست وی را قانع کند.

وی با بیان اینکه حسینعلی حاجی دلیگانی نیز در مورد اولویت های کاری وزارت ارشاد و انجام وظایف قانونی وزارتخانه سوالی را مطرح کرد اظهار داشت: نماینده مردم میمه در نهایت نظر خود در مورد پاسخ وزیر را یک هفته مراعا گذاشت تا اطلاعات تکمیلی از وزارتخانه به وی داده شود.

نماینده مردم گرگان در مجلس تصریح کرد: محسن صرامی فروشانی نماینده مردم خمینی شهر نیز سوالی را از عزل و نصب های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان مطرح کرد و ارائه نظر خود در مورد پاسخ وزیر به این سوالات را به مدت یک ماه مراعا گذاشت تا پیگیری های لازم در این زمینه صورت گیرد.

وی اظهار داشت: ابراهیم آقامحمدی نماینده مردم خرم آباد نیز سوالی را در مورد همایش اصلاح طلبان در کوهدشت استان لرستان و اهانت هایی که در این همایش به اصولگرایان و روحانیون شده بود از وزیر مطرح کرد که پس از پاسخ های وزیر مقرر شد تا ارائه نظر به مدت یک ماه مراعا بماند و پس از مشاهده پیگیری های وزارت ارشاد در خصوص این موضوع نماینده سوال کننده نظر خود را اعلام کند.

طاهری ادامه داد: در ابتدای جلسه امروز نیز رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای پاسخ به سوالاتی در مورد سفر خبرنگار رژیم صهیونیستی در قالب گردشگر به ایران در کمیسیون حاضر شد و در پاسخ به این سوال گفت: که صدور روادید و مجوز ورود به کشور بر عهده سازمان میراث فرهنگی نیست و وظایف ما به هنگام حضور گردشگران در کشور است و بر همین اساس مقرر شد تا جلسه ای با حضور مقامات وزارت خارجه و نیز مسئولان امنیتی و انتظامی کشور برای بررسی این موضوع برگزار شود.

622 نمایش

نظر دادن