تاریخ انتشار: دوشنبه, 31 فروردين 1394 ساعت 14:40

مخالفت قالیباف با دولتی کردن‎ شهرداری‎ها

شهردار تهران با تاکید بر ضرورت انسجام در مدیریت شهری گفت: اگر مجموعه مدیریت شهری از انسجام خوبی برخوردار نباشد شیب حرکت به منظور دولتی کردن شهرداری ها بیشتر خواهد شد و این مساله به مصلحت مدیریت شهری و پیشرفت کشور نیست.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران محمدباقر قالیباف روزدوشنبه در نشست مشترک شهرداران کلانشهرهای کشور با بیان اینکه موضوع دولتی شدن مدیریت شهری مساله ای جدی و خطری بزرگ برای مجموعه شوراهای اسلامی شهر و شهرداری هاست افزود: بیش از هر چیز برای حل این چالش نیازمند انسجام در مجموعه مدیریت شهری ، شامل شهرداری ها و شوراهای اسلامی شهر و روستا هستیم.

وی گفت: ابتدا باید مجموعه مدیریت شهری منسجم باشد و سپس این نکته را به سیاستگذاران منتقل کرده و بگوییم تنها راهی که دولت می تواند به رسالت اصلی خود بپردازد و کشور را به سمت جهش پیش ببرد اعتماد به مدیریت شهری است، از این رو باید بخشی از کارهای دولت به مدیریت شهری واگذار شود.

قالیباف با اشاره به اینکه برخی اوقات شاهدیم مجلس شورای اسلامی نیز نگاه مثبتی به شوراهای اسلامی شهر ندارد تصریح کرد: برداشت های صورت گرفته از قانون اساسی مبنی بر قائل بودن به شوراها به عنوان یک مجموعه صرفا نظارتی، نمی تواند مدیریت شهر منسجمی را پیش ببرد.

وی افزود: اگر این کار انجام نشود، شیب حرکت به منظور دولتی کردن شهرداری ها بیشتر خواهد شد و این به مصلحت مدیریت شهری و پیشرفت کشور نیست.

شهردار تهران با بیان اینکه بخشی از اقتصاد مقاومتی، اقتصاد درون زا و پیشرفت متکی به داخل به عهده مدیریت شهری است خاطرنشان کرد: به طور روشن زمانی که از اشتغالزایی و مشاغل کوچک سخن می گوییم، محور مشاغل کوچک شهرداری ها هستند و دولت باید به بحث های ملی و کلان این موضوع بپردازد.

قالیباف با اشاره به اینکه مدیریت شهری باید در ابعاد مختلف سلامت، بهداشت، آموزش و پرورش، مالیات و عوارض مبنا قرار گیرد تصریح کرد: اجرای سیاست های دولت در این زمینه ضروری است، بنابراین نه شوراهای اسلامی شهر و نه شهرداری ها نمی توانند بدون توجه به سیاست های حاکم دولت کار را پیش ببرند چرا که در این صورت شاهد از هم گسیختگی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه اکنون مدیریت شهری بیش از هر زمان دیگری نیازمند انسجام و حرکت است گفت: اگر منفعل باشیم و تحول جدی نداشته باشیم روند نزولی شوراهای اسلامی شهر و مدیریت شهری که بیش از یک دهه از عمر آنها می گذرد آغاز شده و شاید در آینده وضعیت خوبی نداشته باشیم.

714 نمایش

نظر دادن