تاریخ انتشار: پنج شنبه, 27 فروردين 1394 ساعت 13:11

واکنش تند نتانیاهو به شعار «مرگ بر اسرائیل»

نتانیاهو گفت: قدرت های جهانی صدای غریو "مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل" در ایران را نمی شنوند و خود را به کّری زده اند.

عصر ایران: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل بار دیگر با حمله به توافق هسته ای بین ایران و آمریکا ، از فرصت سالگرد رسمی واقعه هولوکاست در اسراییل برای حمله به این توافق استفاده کرد.

خبرگزاری فرانسه نتانیاهو در هفتادمین سالگرد واقعه هولوکاست با انتقاد از توافق هسته ای در شرف انجام بین ایران و گروه 1+5 ، قدرت های جهانی را به عدم درس آموزی از واقعه هولوکاست در قرن گذشته متهم کرد.

او مدعی شد:" توافق بدی که در آستانه رسیدن به آن هستیم به ما می گوید که قدرت های جهانی هنوز درس های لازم را از واقعه هولوکاست نگرفته اند."

نتانیاهو بار دیگر اتهامات کلیشه ای را تکرار کرد و مدعی شد "در صورت دست یابی ایران به سلاح هسته ای، همان کاری را که هیتلر با یهودی ها در جنگ دوم جهانی انجام داد، ایران نیز در خاورمیانه با دولت یهودی صورت خواهد داد."

نخست وزیر دست راستی اسراییل که روابط سردی با دولت دموکرات ها در آمریکا دارد گفت:" دولت دموکرات وقت حاکم بر آمریکا در پیش از جنگ دوم جهانی یک اشتباه مهم و تاریخی انجام داد و حالا ما و بسیاری دیگر از همسایگانمان متقاعد شده ایم که اشتباهی تلخ مشابه از سوی دولت دموکرات کنونی آمریکا در حال انجام است."

نتانیاهو گفت: قدرت های جهانی صدای غریو "مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل" در ایران را نمی شنوند و خود را به کّری زده اند.

او گفت: به جای تلاش برای از بین بردن ظرفیت ها و قابلیت های هسته ای ایران قدرت های جهانی در چارچوب توافق با ایران عقب نشینی های جدی در پذیرش برنامه های هسته ای ایران داشته اند.

انتقاد نتانیاهو از توافق هسته ای در حالی است که دولت دست راستی اسراییل روز گذشته از تفاهم بین کاخ سفید و سنا برای تعدیل طرح بازبینی توافق هسته ای ایران در کنگره آمریکا استقبال کرده است.

یووال استاینیتز وزیر اطلاعات رژیم اسراییل از تصویب این طرح در کمیته روابط خارجی سنا استقبال کرد و مدعی شد سخنرانی اخیر نتانیاهو در کنگره آمریکا در تصویب این طرح نقش داشته است.

1071 نمایش

نظر دادن