تاریخ انتشار: پنج شنبه, 27 فروردين 1394 ساعت 10:17

واکنش وزارت خارجه به خبر همکاری ایران و اسرائیل

یک مقام مسئول در وزارت امور خارجه درخصوص خبر منتشر شده درخبرگزاری رویترز مبنی بر همکاری ایران و رژیم صهیونیستی در جلسات سازمان منع جامع آزمایش‌های هسته‌ای توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در جلسات بین‌المللی به‌خصوص نشست‌های تخصصی و فنی جلسات سازمان ملل متحد و نهادهای وابسته به آن، با هدف پیگیری منافع ملی خود، حضور و مشارکت فعال دارد و حضور هیچ شرکت‌کننده دیگری در یک جلسه بین‌المللی، علتی برای عقب‌نشینی یا مانعی برای حضور فعال نداشتن کشورمان در نشست‌های بین المللی نبوده است.

این مقام مسئول افزود: حضور و مشارکت فعال جمهوری اسلامی ایران در همه جلسات بین‌المللی و نشست‌های فنی مرتبط با آن، برای تأمین منافع ملی کشور صورت می‌گیرد و به هیچ وجه به معنای همکاری یا تأیید سایر شرکت‌کنندگان تلقی و تفسیر نمی‌شود.

وی گفت: بر همین اساس خبرسازی خبرنگار رویترز مستقر در سرزمین‌های اشغالی در مورد مشارکت کشورمان در جلسات سازمان منع جامع آزمایش‌های هسته‌ای، نماد بارز تحریف واقعیت‌ها و اقدامی غیرمعمول و غیرحرفه‌ای است که از اساس صحت ندارد.

این مقام مسئول افزود: در این جلسه بین‌المللی که شش ماه پیش با حضور بیش از 364 دانشمند و متخصص برتر جهانی از بیش از 53 کشور دنیا در اردن برگزار شد، نمایندگان کشورها ازجمله نمایندگان جمهوری اسلامی ایران با حفظ مواضع اصولی و سیاسی خود، طبق رویه معمول همه سازمان‌های بین‌المللی، برای تأمین اهداف ملی کشورمان، در مباحث فنی شرکت کردند و خبرسازی‌های مغرضانه رژیم صهیونیستی و حامیان آن هیچ تأثیری در برنامه مشارکت هدفمند و مبتنی بر منافع ملی کشورمان نخواهد داشت.

521 نمایش

نظر دادن