تاریخ انتشار: چهارشنبه, 26 فروردين 1394 ساعت 12:12

احتمال حذف یارانه نان تا سه ماه آینده

رئیس اتاق اصناف ایران از برنامه‌ریزی برای حذف یارانه نان خبر داد و گفت: از آنجایی که نان قوت غالب مردم به ویژه قشر آسیب‌پذیر است، به دنبال راهکاری هستیم که با کمترین آسیب یارانه نان را در آینده‌ای نزدیک حذف کنیم.

فارس: علی فاضلی از احتمال حذف یارانه نان تا سه ماه آینده خبر داد و گفت: باید به این سمت حرکت کنیم، تا نان به صورت غیر یارانه‌ای در کل جامعه توزیع شود، چرا که یارانه در این بخش به نانوایی‌ها جز ایجاد رانت غیر معقول چیزی در پی ندارد. مضاف بر آنکه دولت بودجه‌ای را برای کاهش قیمت نان در نظر می‌گیرد، اما در این بین برخی نانوایی‌ها با فروش آرد یارانه‌ای به قنادی‌ها و نانوایی‌های آزادپز تمام این زحمات را هدر می‌دهند.

وی تصریح کرد: در عین حال هدف ما در کنار قیمت معقول حفظ کیفیت نان است، نه آنکه هر چه یارانه بدهیم، دوباره از وزن چانه نان و کیفیت آن هم کاسته شود و با آزادپز شدن نانوایی‌ها دیگر بهانه‌ای برای فشارهای افزایش هزینه نیروی انسانی و حامل‌های انرژی وجود نخواهد داشت.

رئیس اتاق اصناف ایران در پاسخ به اینکه برای خانواده‌های پر جمعیت و مناطق آسیب‌پذیر که روزانه تعداد قابل توجه نان مصرف می‌کنند، چه فکری شده، گفت: همین مسئله باعث شده تا مسئولان عجله‌ای برای انجام این کار نداشته باشند و در جلسات مختلف به دنبال برنامه‌ریزی و ارائه راهکار کارشناسی در این راستا هستند که یکی از آنها افزایش یارانه قشر آسیب‌پذیر برای تهیه نان است.

از آذر ماه سال گذشته پس از دو سال قیمت نان در سراسر کشور 20 تا 30 درصد بنا به وضعیت هر استان افزایش یافت و در کنار آن 20 درصد نانوایی‌های کشور نیز آزادپز شدند.

505 نمایش

نظر دادن